Bemutatták a bajor prémiummárka első városi elektromos autóját a BMW i3-at. A kocsi fejlesztésére a cég több mint 600 millió eurót költött.
Rengeteg kiszivárgott kémfotóval a háta mögött végre leleplezték a németek elektromos városi autóját. A hivatalosan is megacitycar-ként emlegetett jármű utascellája szénszál-erősítésű műanyagból készült. A karbon anyagok nagyjából fele olyan súlyúak, mint a hagyományos acélötvözetek, ezért a lítiumion-akkumulátor többlettömege ellenére a kocsi súlya nem haladja meg egy hasonló méretű normál belsőégésű motorral szerelt autó tömegét.
A kocsi ára az előzetes bejelentés szerint 41 ezer dollár környékén lesz, ami jelenlegi forintárfolyammal számolva 9,2 millió forint.
A hajtott hátsó tengely közvetlen közelében elhelyezett elektromos motor teljesítménye 125 kW/170 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 250 newtonméter. A BMW i3 így álló helyzetből 7,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, míg 60 kilométer/óráig csupán 3,7 másodperc is elegendő. A konnektorról nagyjából nyolc óra alatt, illetve gyorstöltőről 20 perc alatt feltölthető autó 130-160 kilométeres távolságot képes megtenni egy töltéssel.
A BMW i3 ugyanakkor hatótávnövelő technikával (Range Extender) is felszerelhető. Ez egy 650 köbcentiméteres, 25 kW/34 LE teljesítményű, kéthengeres benzinmotort jelent, amely közvetlenül az elektromos gép mellett, a hátsó tengelyen kap helyet. A Range Extender segítségével a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti.
A kocsi ára az előzetes bejelentés szerint 41 ezer dollár környékén lesz, ami jelenlegi forintárfolyammal számolva 9,2 millió forint.