A franciák hétszemélyes egyterűje hasonlóan formabontó stílust kapott, mint az ötszemélyes változat, kezdetben pedig csakis dízelmotorral lesz rendelhető.
A Citroen esetében érezhető, hogy az évekkel ezelőtt bemutatott DS3 városi minivel új irányvonalat kezdett a márka, és már nem az a cél, hogy unalmas német autókat gyártsanak Citroen emblémával, hanem a franciákhoz méltó, extravagáns, de szerethető és minőségi négykerekűeket. Ez abszolút látszik a C4 Picasso egyterűn is, amiből most megérkezett a hétszemélyes, vagyis Grand változat.
A C4 Grand Picasso formavilága futurisztikusra sikeredett, és főként a hátsó, C-alakú lámpákban tér el az ötszemélyestől. Fontos újdonsága, hogy a PSA-csoport EMP2 nevezetű padlólemeze került alá, melynek köszönhetően 100 kilogrammal csökkent a tömege, ez pedig jó hatással van a fogyasztásra és a kezelhetőségre.
Az elődhöz képest javult a helykínálata is, hiszen a hossza változatlan maradt (4,6 m), de a tengelytáv nőtt, a padló alacsonyabbra került, a nyomtávja pedig szélesebb lett. Hogy centikben mérve ez mekkora változást jelent, azt egyelőre nem árulták el a franciák, azt viszont igen, hogy a harmadik üléssornál jelentősen nőtt a helykínálat és a csomagtartó térfogata 700 literre emelkedett.
A Citroen C4 Grand Picasso kezdetben csakis dízelmotorral lesz rendelhető méghozzá az 1.6 literes e-HDi blokk 90 és 115 lóerős változatával, valamint a 2.0 literes 150 lóerős BlueHDi-vel, ami már teljesíti az EURO 6-os normákat.