Könnyebb, nagyobb és takarékosabb az elődjénél.
A Volkswagen mindent beleadott a hetedik generációs Golf tervezésekor, melynek eredményeként ismét a kategória etalonjaként tekintenek a kompakt ötajtós modellre, amit az is igazol, hogy az újdonság könnyed magabiztossággal zsebelte be az idei Év Autója címet. A kombi, vagyis Variant változat értékesítése viszont csak augusztusban kezdődik, ezért a németek most hozták nyilvánosságra a műszaki adatokat és egyéb specifikációkat.
A legfontosabb adat egy ilyen puttonyos modellnél természetesen a csomagtér térfogata, ami az új Golf Variant esetében 605 liter, ami százzal nagyobb az elődmodellnél, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1620 literes rakteret kapunk, szemben a hatos Golf Variant 1495 literes értékével. A méretbeli növekedés ellenére az autó tömege akár 105 kilogrammal is könnyebb lehet (motorváltozattól függően), mint az elődje, amit főként az MQB padlólemeznek köszönhet.
A motorkínálat megegyezik az ötajtósba rendelhető erőforrásokkal, így az augusztusi piaci bevezetéskor hétféle blokk közül lehet majd választani, 85 és 150 lóerős teljesítménytartomány között, szériafelszereltségként járó Start/Stop rendszerrel. Teljesítménytől függően 5 vagy 6 sebességes manuális váltó kapcsolódik hozzájuk, igény esetén pedig rendelhető 6 vagy 7 sebességes DSG automatával is, továbbá a két legerősebb dízelhez 4Motion összkerék-meghajtás is választható.
Trendline vagyis alapkivitelben is bőséges felszereltséget kapunk, hiszen a 7 légzsák, az elektromosan állítható külső visszapillantó tükrük, az elektromos ablakok, az ESP, a klíma, az elektronikus kézifék visszagurulás gátlóval, és a guminyomás ellenőrző rendszer is szériában jár az autóhoz. Az ára Németországban 18 950 euróról indul, ami közel 5,7 millió forintnak felel meg.