Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

A győri Audi-gyár bővítésével az első teljes egészében magyar négykarikás modell gyártása is elindult. Évente akár 125 ezer darab Audi A3 limuzinnal képes az új üzem a vásárlókat kiszolgálni.

Legalább ötszáz fős rendezvény keretében indították útjára az idén húszéves győri Audi-gyár új üzemcsarnokait és az abban elsőként készülő teljesen magyar modellt, az Audi A3 Sedant. 

Az idén 20 éves gyár, amelyet anno 180 másik lehetséges helyszín közül választottak ki, igencsak kinőtte magát a Volkswagen AG-n belül. Már az induláskor is unikális volt abban a tekintetben, hogy az első külföldi motorgyára volt az Audinak. A húsz év alatt megtízszerezte a teljesítményét és mára több mint 2 millió motort gyártanak itt évente. A paletta olyannyira teljes, hogy az 1.2 literes benzinmotoroktól, amelyek például egy Skodákba kerülnek, egészen az Audi Q7-es V12-es 650 lóerős dizeléig gyártanak itt aggregátokat.

Az elképesztő darabszám azt is jelenti, hogy a győri a világ jelenlegi legnagyobb motorgyára. A kapacitást egyébként nem csak a VW konszern minden márkája használja, hanem összesen 30 autógyártónak szállítanak az északnyugat-magyarországi városban készülő erőforrásokból.

Nézzen be a győri Audi-gyár új csarnokába. Képgaléria.
D.P.

Az Audi győri gyárának most átadott 900 millió eurós beruházásával teljes vertikumú autógyárrá vált. Az új terület csarnokai akkorák, mint öt focipálya, 90 kilométernyi vezetéket dolgoztak bele az épületekbe és nem kevesebb, mint 500 robot került beépítésre a gyártósorokon. Az egyik legnagyobb masina egy 8100 tonna kapacitású présgép, amelyben az A3-as lemezeit is nyomják lényegében 24 órában, a hét minden napján, megállás nélkül.

De mi is ez a modell, amely kikerül az új gyártócsarnokban dolgozó közel 3000 ezer ember és teljes gyárat tekintve majd 10 ezer ember kezei közül?

Az új kisméretű szedán, identitásában a néhai elképesztően sikeres Audi 80-as folytatása. Sokak fejében úgy élhet az Audi 80, mint egy komoly középkategóriás limuzin. Bizony a kompakt osztály autói is akkorát nőttek az elmúlt években, hogy egy A3-as a korábban középkategóriás osztály méreteivel rendelkezik. A négykarikás márka újdonsága a legzsúfoltabb szegmensben – a kompakt limuzinok közt – próbál majd komoly eladásokat generálni főleg Amerikában, a távol-keleten és a tehetős európai piacokon.

Színpadon az eredmény. Képek a gyáravató ceremóniáról.
D.P.

Hogy az újdonság áráról is képet lehessen alkotni: a belépő 1.4 literes benzines TFSI motoros autó, 122 lóerővel, 6,326 millió forintról indul kézi váltóval. A dízeles paletta legkisebbje az 1.6 literes TDI 105 lóerős motorral, 6,83 millió forint. A legerősebb dízel a 2.0 literes TDI 184 lóerős változatban 8,37 milliós árral manuális váltóval, míg az Audi S tronicjával 9,04 millió. A csúcs, az Audi quattro hajtásával 2.0 literes TFSI motorral 300 lóerővel érkezik hamarosan.

Hirdetés