Sebastian Vettel ezer szállal kötődik a Renault-hoz: a Red Bull Racing fiatal kiválósága mindhárom Forma-1-es vb-címét a francia gyártó erőforrásaival nyerte, néhány napja pedig a legújabb és a legrégibb Renault-modellt is kipróbálta.
Minden idők legfiatalabb háromszoros világbajnoka Viry-Chatillonban, a Renault központjában vizitált a jövő hétvégén esedékes Monacói Nagydíj előtt, ahol a márka két igazi különlegességét is meghajthatta.
A címvédő-listavezető pilóta elsőként a legújabb Renault-t, az április végén leleplezett Twizy F1-et vezette, egy igazi csodabogarat, amelyet azért alkotott a francia gyártó, hogy megmutassák: lehet hidat teremteni a közúti autózás és a Forma-1 között. A kétségkívül furcsa küllemű járgány legfőbb érdekessége az, hogy ugyanolyan mozgásienergia visszanyerő rendszer (KERS) működik benne, mint Vettel Red Bulljában. A 30 kilogramm súlyú, az ülés alá beépített rendszer teljesen feltöltött állapotában 79 lóerővel képes megspékelni a parányi modell 17 lóerős hajtóművét.
Ha már ott volt, Vettel – akit idén neveztek ki a Renault-Nissan konszer érdekeltségi körébe tartozó Infiniti teljesítményért felelős igazgatójává - kipróbálta a legrégibb Renault-t, a Type A-t is. Ezt 1898-ban álmodta meg a márkaalapító Louis Renault, aki a családi otthonuk kertjében rakta össze az egyhengeres De Dion-Bouton erőforrással szerelt modellt, amelyből összesen 12 darab készült.