Autó hvg.hu 2013. május. 15. 14:17

Viszik a Ferrarikat, mint a cukrot

Minden idők legjobb negyedéves üzleti eredményét érte el a Ferrari. 2013 első negyedében az olasz sportkocsigyártó 551 millió euró forgalom után tisztán 54,7 millió eurót söpört be, ami a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 36,5 százalékos növekedésnek felel meg. A nettó készpénzállomány meghaladja az egymilliárd eurót, annak ellenére, hogy milliókat fordítnak termékfejlesztésre.

E három hónap alatt összesen 1798 kocsit értékesítettek, a forgalom közel negyedét a 12 hengeres FF és az F12 Berlinetta tette ki, amelyek induló ára úgy 80 millió forinttól startol. A főpiacok közül Észak-Amerika áll az élen. Oda az év első negyedében az előző év azonos időszakához viszonyítva 9 százalékkal többet, 492 kocsit szállítottak. A leggyorsabban fejlődő piacok azonban a távol- és közel-keletiek: az ausztrál és a japán 18, az arab térségé pedig 74 százalékkal bővült, ami ellensúlyozta az olasz eladások 54 százalékos visszaesését.

A bevételeket nem kis mértékben szaporítják az autógyártáson kívüli, a márkaértékesítéssel kapcsolatos tevékenységek (licenc, az elektronikus, valamint a kiskereskedelem) is: így például a Ferrari online áruház 25 százalékkal bővült a vizsgált időszakban. A szponzorálás is jócskán hozhat a konyhára. Az idei Forma1 szezonban a régi partnerek mellett feltűntek újak is, köztük egy vezető kínai autóalkatrész-gyár és az amerikai UPS csomagküldő nagyvállat. A Ferrari ugyanakkor tárgyalásokat folytat az Apple-el, hogy tovább szélesítsék együttműködésüket a fedélzeti szórakoztató elektronika területén. A négyszemélyes FF modellben minden utas ülés mellett már iPad mini található, s az is a szorosabb kooperáció jele, hogy az Apple online-szolgáltatásokért felelős alelnöke tavaly csatlakozott a Ferrari igazgatótanácsához.

LaFerrari
Ferrari

A cégelnök Luca de Montezemolo minap ismételten megerősítette azt a részvényesek előtt korábban felvázolt új stratégiát, miszerint a Ferrari az idén 7 ezer alá kívánja szorítani a gyártott autók számát, mivel úgymond így akarják fenntartani a márka exkluzivitását. A cég tavaly 7318 négykerekűt értékesített. A márciusi genfi autószalonban leplezték le az egymillió eurós LaFerrari hibrid modellt, vagyis az a terv, hogy a sportkocsik még drágább változataival, nem pedig a darabszám növelésével fokozzák a nyereségességet.

Hirdetés