Autó hvg.hu 2013. április. 23. 16:12

Nem jut elég LaFerrari a kínaiaknak

Kínát kiemelt piacként kezeli a Ferrari, így nem csoda, hogy a maranellói márka a Sanghaji Autószalonra is elvitte Genfben debütált új ékkövét, a LaFerrarit. Bár jóval többre lenne igény, az olaszok csak 50 darabot kívánnak értékesíteni a térségben.

Kínának is bemutatkozott a Ferrari új büszkesége, a LaFerrari: a több mint 900 lóerős, hivatalosan Genfben leleplezett hibrid szupersportkocsit Amedeo Felisa, a márka ügyvezető igazgatója tárta a térségbeli szaksajtó elé a Sanghaji Autószalonon.

Noha az újságírók alaposan szemügyre vették a maranellói gyártó új csúcsmodelljét, hamar kiderült, hogy az olaszok nem fogják kielégíteni a kínai igényeket. Bár előzetesen is jóval többre érkezett megrendelés, a márka közlése szerint a 499 darabos limitált szériából mindössze 50 példány jut a Kínát, Hong Kongot és Tajvant magában foglaló nagy-kínai térségnek.

LaFerrari
Ferrari

Ugyan a LaFerrariból nem jut elég, Felisa tájékoztatása szerint a Ferrari továbbra is kiemelt piacként kezeli a kínai térséget: tavaly arrafelé 800 autót sikerült értékesítenie a márkának, amivel a térség a gyártó második legjobb piacává lépett elő. Mint az ügyvezető igazgató leszögezte: komoly terveik vannak Kínával a közeljövőre nézve.

„Kína stratégiai szempontból roppant fontos számunkra, ezért folytatjuk a befektetéseket ezen a piacon. Jelenleg 25 márkakereskedésünk működik az országban, de azt szeretnénk, ha az év végére már 30 lenne, jövőre pedig további 5 megnyitását tervezzük” – fogalmazott Felisa, aki rámutatott: a gyártó nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre is, így az „Egymillió fa” elnevezésű projekt keretein belül már 67 ezer facsemete telepítéséhez járultak hozzá Kínában.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.