Kínát kiemelt piacként kezeli a Ferrari, így nem csoda, hogy a maranellói márka a Sanghaji Autószalonra is elvitte Genfben debütált új ékkövét, a LaFerrarit. Bár jóval többre lenne igény, az olaszok csak 50 darabot kívánnak értékesíteni a térségben.
Kínának is bemutatkozott a Ferrari új büszkesége, a LaFerrari: a több mint 900 lóerős, hivatalosan Genfben leleplezett hibrid szupersportkocsit Amedeo Felisa, a márka ügyvezető igazgatója tárta a térségbeli szaksajtó elé a Sanghaji Autószalonon.
Noha az újságírók alaposan szemügyre vették a maranellói gyártó új csúcsmodelljét, hamar kiderült, hogy az olaszok nem fogják kielégíteni a kínai igényeket. Bár előzetesen is jóval többre érkezett megrendelés, a márka közlése szerint a 499 darabos limitált szériából mindössze 50 példány jut a Kínát, Hong Kongot és Tajvant magában foglaló nagy-kínai térségnek.
Ugyan a LaFerrariból nem jut elég, Felisa tájékoztatása szerint a Ferrari továbbra is kiemelt piacként kezeli a kínai térséget: tavaly arrafelé 800 autót sikerült értékesítenie a márkának, amivel a térség a gyártó második legjobb piacává lépett elő. Mint az ügyvezető igazgató leszögezte: komoly terveik vannak Kínával a közeljövőre nézve.
„Kína stratégiai szempontból roppant fontos számunkra, ezért folytatjuk a befektetéseket ezen a piacon. Jelenleg 25 márkakereskedésünk működik az országban, de azt szeretnénk, ha az év végére már 30 lenne, jövőre pedig további 5 megnyitását tervezzük” – fogalmazott Felisa, aki rámutatott: a gyártó nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre is, így az „Egymillió fa” elnevezésű projekt keretein belül már 67 ezer facsemete telepítéséhez járultak hozzá Kínában.