Egyszerűbb kárrendezést nyújtanak a biztosítók a hétvégi hókáosz után
A járművekben keletkezett károk esetében a mielőbbi kárfelvétel, illetve a kártérítés folyamatának meggyorsítása érdekében a biztosítók közös döntése értelmében a saját kötelező (kgfb) biztosító méri fel a károkat azok számára, akik nem rendelkeznek casco-biztosítással.
Az hétvégi ítéletidő tömeges baleseteket okozott az utakon. A járművekben keletkezett károk esetében a mielőbbi kárfelvétel, illetve a kártérítés folyamatának meggyorsítása érdekében a biztosítók közös döntése értelmében a saját kötelező (kgfb) biztosító méri fel a károkat azok számára, akik nem rendelkeznek casco-biztosítással - írta közleményében a Generali Providencia Biztosító Zrt.
Aki több résztvevős baleset részese volt, és nincs casco biztosítása, de a Generalinál van a kötelezője, a biztosító felméri a kárát, a Mabisz bizottság tisztázza a felelősséget, ezt követően kerülhet sor a kárrendezésre és kárkifizetésre. A Generalinál kgfb-szerződéssel rendelkező autósoknak tehát a Generalinál kell bejelenteniük a kárukat, és ezek felmérése is a társaság által történik - írták.
A casco-biztosítással rendelkezők számára a kárfelmérést saját casco-biztosítójuk végzi. Ha a károsultnak a Generalinál van casco-ja, de a kgfb-je nem ennél a biztosítónál van, akkor a Generali azonnal rendezi a kárát, majd eljár az okozó kfgb-biztosítója felé. Abban az esetben, mikor az okozó felelőssége tisztázott, és a vétlen autós casco és a kötelező biztosítása egyaránt a Generali biztosítónál van, a biztosító önrészfizetési kötelezettség nélkül téríti meg a kárt.
A hétvégi hóvihar az ország több részében okozott károkat az épületekben is. A Generali biztosító a viharos erejű szél által a tetőhéjazat alá befújt csapadék - hó, porhó, eső - által okozott beázási károkat megtéríti. A kárszakértők megvizsgálják a tető állapotát és a vihar közrehatását, ezt akkor is figyelembe veszik a kártérítés meghatározásánál, ha a tetőn nincs látható nyoma a viharnak.
A hóvihar miatt az ország több részén kimaradt az áramszolgáltatás. A Generali kártérítést fizet, ha az épület saját bejövő tápvezetékén keletkezett a kár. Az áramkimaradás miatt – amennyiben az áramszolgáltató vezetékén történt a hiba – akkor térít a biztosító, ha a lakásbiztosítási szerződés a „fagyasztott élelmiszerek megromlása” kockázatot tartalmazza, illetve vállalkozások esetében a vagyonbiztosítási szerződés a „Hűtve tárolt oltóanyag ” kockázatot tartalmazza. Ebben az esetben az egyszerűbb ügyintézés érdekében a Generali eltekint az Elektromos Szolgáltatótól bekért igazolás bemutatásától.
A társasághoz folyamatosan érkeznek a vagyon- és gépjármű kárbejelentések. A Generali gyorsított eljárásban méri fel és rendezi a károkat, a bejelentéseket a biztosító a Contact Centerben várja a 06 40 200 250 telefonszámon, ügyfélszolgálatain, valamint a nap 24 órájában az interneten az online kárbejelentőn keresztül.
* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is
A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.