A Fülöp-szigetek és egész Délkelet-Ázsia legpraktikusabb járművei a riksák.
A többnyire valamilyen motorral kombinált kis fogatok az első számú áru- és személyszállító járművek a zsúfolt többmilliós városokban. Persze a jövőre is kell gondolni, így a Terra Motors, amely egy japán vállalat, megalkotta az elektromos tuk-tukot. Mivel egy ilyennek az ára nagyjából ezerévi fizetésébe kerülne egy hagyományos riksával pénzt kereső manilai munkásnak, megpróbálnak állami megrendeléseket szerezni.
A háromkerekű jármű hat személy szállítására képes, a maximális sebessége 55 kilométer/óra. Egy feltöltéssel 80 kilométert tud megtenni. A gyártó egy 100 darabos szériát forgalomba is állít a Fülöp-szigetek fővárosában. A cél az, hogy 2020-ra 100 ezer ilyen riksa tegye a dolgát a városban, amelynek feltétele egyebek mellett a töltőhálózat kiépítése is nagyjából 4 millió dollárért.
A helyi környezetszennyezés elleni harcra persze komoly szükség volna, de egy ilyen idealizált megoldás sikere azért erősen kétséges a fejlődő országokban.
A háromkerekű jármű hat személy szállítására képes, a maximális sebessége 55 kilométer/óra. Egy feltöltéssel 80 kilométert tud megtenni. A gyártó egy 100 darabos szériát forgalomba is állít a Fülöp-szigetek fővárosában. A cél az, hogy 2020-ra 100 ezer ilyen riksa tegye a dolgát a városban, amelynek feltétele egyebek mellett a töltőhálózat kiépítése is nagyjából 4 millió dollárért.
A helyi környezetszennyezés elleni harcra persze komoly szükség volna, de egy ilyen idealizált megoldás sikere azért erősen kétséges a fejlődő országokban.