Demeter Péter
Szerzőnk Demeter Péter

Bemutatkoztak a román gyártó felfrissült modelljei. Még zenét is írtak nekik. Hogy sláger lesz-e? Az autó az ára miatt simán.

Elég bátran belevágott a hazai márkaimportőr az új Daciák kampányába. A sajtóbemutatón fellépő inDiretta zenekarnak konkrétan van is egy száma a márkáról. A refrént lásd fent...hát.

Furcsa megbarátkozni azzal, hogy van egy szegmens, ahol a Dacia „Az Autó”. A „budget car”, az olcsó autóért pedig, ahogy a hírekből értesülni, például az angolok teljesen megőrülnek. Végülis érthető, havi 69 (!) fontos törlesztőért egy Sandero, szinte nullaszázalékos hitelkamattal és meghosszabbított garanciával már bőven megfelel nekik is.

Nálunk inkább az az alapvető gondolat a Daciával kapcsolatban, hogy vegyünk-e egy használt autót a legendásan ingoványos magyar használtpiacon vagy vegyünk egy újat, aminek az ára vetekszik a használtpiaci árakkal. Ez volna a Dacia Logan felségterülete. Három év garancia, 20 ezres szerviz intervallum és olcsó fenntartás. Mi kell még?

Képgaléria a megújult Loganról.
D.P.

A megújult Logan ennél többet is ad. A motorok közt mára ott szerepelnek az alacsony fogyasztású és alacsony károsanyag-kibocsátású eco2-esek, amelyek 120 g/km CO2 kibocsátásnál alacsonyabb értéket kell, hogy tudjanak. (Amit még nem kaphatott meg a Dacia a Renault-tól az a start-stop rendszer.) Az alapfelszereltségben benne van 4 légzsák, ABS, ESP is. A jó árazást sejteti, hogy nálunk a vevők 90 százaléka a legmagasabb Arctic felszereltséget kéri, vélhetően majd a legkisebb, de legjobb, turbós motorral.

Az Arcticban pedig klíma, MP3, magasság-állítható kormány, színre fújt és fűthető visszapillantók vannak alapból. És ha valaki tényleg fullextrában gondolkodik, akkor még beválasztja az opciós listáról a MediaNav egységet, a középkonzolra 7-colos érintőképernyővel potom 70 ezer forintért és máris a csúcson van. Innen nincs feljebb. És még mindig bőven 3 millió alatt járunk.

A sajtóbemutatón egy 75 lovas 1.2-es 16 szelepest sikerült kipróbálni. A megjelenés valóban sokat változott, az összképet tekintve a külső az erőssége az új Logannak. Túlzással, a legnémetesebb francia autó lett. A belső sok-sok mindent megtartott az előző szériából – a levegőbefúvókat, a kapcsolók esetetlen formáját – de minden, legalább egy lépcsőfokot feljebb lépett.

Azért az első métereken megmutatkozik, miről szól a Dacia Logan. A 75 lovas – egyébként a legkisebb 1.2-es - motorral előzni gyakorlatilag lehetetlen. A motor ereje nagyjából 2800-as fordulatszámnál elfogy, onnan értelmetlen tovább nyüstölni. A nagyméretű, vékony kormánnyal inkább terelgetni, mint vezetni lehet a kocsit, cserébe a felfüggesztés pontosan úgy van kitalálva, ahogy útjainkra kell. Jó hosszú rugóutakkal, akármilyen tankcsapdán átkel. A vezetőülés uradalmian kényelmes, de hosszútávon félő, hogy nem tart eléggé.

A kabin egyébként csöndes és esztétikus, az egyen műanyag burkolat ellenére. De vannak továbbra is megdöbbentő részletek - bár az előző széria is ilyen volt -, de az éktelenkedő rugókat nehéz megszokni a csomagtartóban. Szintén ilyen a csomagtartófedél, amelyen csak a lemezt lehet megfogni, hogy lehúzzuk. Vigasztaljon érte az 510 liter, nincs az a nagybevásárlás, amivel ne lehetne hazaindulni.  

A Logan motorválasztéka.

A másik modell, amit kipróbáltunk, a család ötajtósa a Sandero, ráadásul emelt változatban. A Stepway legalábbis az általunk próbált és neki járó 90 lóerős 1.5 DCi motorral parádés. Oké, van, ami nem annyira, itt is megvan a méretes vékony műanyagkormány példának okáért. Ugyanakkor a kocsi futóműve és a hozzá passzított 90 lovas motor, annak jellemzői sokkal jobbak. A kocsi az új fejlesztésű 1.5-ös DCi-vel 1600-as fordulatszámtól már nyomatékos, megindul, ha akarjuk. Az extra hasmagasság miatt pedig semmilyen vacak úton nincs zavarban. Vélhetően a szélesebb gumiknak köszönhetően a kormányzás is sokkal direktebbnek tűnt, mint a Loganban. A kabin hangszigetelése érezhetően javult egyébként a Dacianál, sem a Loganban sem ebben nem volt semmilyen nem kívánt hangos beszűrődő zaj. 

A kocsi külsőre is egészen más hangulatú persze, mint a puttonyos változat. Sokkal jobban kijön a Loganon is meglévő nagyméretű lámpatest és az ötajtós elrendezése is arányosabb. A robosztusabb dizájn és csapott hátsó nyilván a fiatalabbaknak szól, de a vele járó 320 literes csomagtér sem elviselhetetlenül kicsi. Az emelt, 20 centis hasmagasság miatt különösen bátran lehet vele hajtani még murvás mellékúton is.

 Ami itt is aduász, az ár. Ebben az emelt karosszériás osztályban nincs is más hasonló szereplő, amely 3,37 millió forint közelében próbálkozna. És ennyiért máris lenézhetünk.

Képek a Sandero Stepwayről.
D.P.

Szóval szépen jön fel a márka és még messze nincs vége idénre. Májusban jön a Dokker, nyáron a kombi Logan (MCV), és decemberben a Duster frissített változata.

Hirdetés