Közzétette a McLaren az első fotókat a Genfben debütáló új szupersportkocsi, a P1-es mostanáig hétpecsétes titkokként őrzött belső teréről. Ahogyan arra számítani lehetett, a világ legjobb sportautójának szánt modell ezen a területen is rendkívül kifinomult lesz.
A wokingi gyártó hangsúlyozza, hogy az utastér az üvegtetőnek és a tágas szélvédőnek köszönhetően a vadászrepülőgépek pilótafülkéjéhez hasonló érzést kelt. Mérnökeik mindent megtettek annak érdekében, hogy a sofőr és utasa komfortos, minden tekintetben optimális körülmények között összpontosíthasson a száguldásra.
Mint a kommünikéből kiderül: a Forma-1-es istállójáról híres gyártónál az utastérben is törekedtek a szénszálas, ultrakönnyű anyagok használatára, amit csak lehetett, ilyen anyagokból készítettek el. Azzal is a súlycsökkentésre törekedtek, hogy nem lakkozták a szénszálas felületeket, ami állítólag másfél kilogrammnyi megtakarítást eredményezett, ugyanakkor hanyagolták a burkolatokat és zajcsökkentő betéteket is. Kárpitokat lehet ugyan rendelni, ám azokat is könnyített anyagokból készítik el.
A funkcionalitásra törekedtek a McLarennél a mindössze 10,5 kilogrammos sportülések, valamint a kormánykerék kialakítása során is, utóbbit például a gyártó korábbi világbajnok versenygépeiben használt kormányok alapos tanulmányozásával alkották meg.
Noha a P1-es külsejéről már számos fotó napvilágot látott, a belső teréről mostanáig nem semmit nem lehetett tudni, a pontos specifikációját pedig – a számos kiszivárgott információ ellenére – még mindig nem tették közzé. A pletykák szerint az autót az MP4-12C-ben is használt 3,8 literes, V8-as erőforrás módosított változata repíti majd, amely 800 lóerős teljesítményre lesz képes és nem hiányzik majd a fékezés közben keletkező energiát újrahasznosító KERS-rendszer sem, ami további 160 lóerőt tesz majd hozzá a teljesítményhez.
A McLarennél már a prototípus bemutatásakor elismerték, hogy a fő cél az F1-es alakulat révén szerzett aerodinamikai tapasztalatok hasznosítása, a szélcsatornában és CFD-szimulációkkal töltött számos munkaóra hatása állítólag 600 kilogrammnyi leszorítóerőben nyilvánul majd meg.
„A cél nem az, hogy a mienk legyen a legmagasabb csúcssebesség, hanem az, hogy a mienk legyen a leggyorsabb és a legjobb sorozatban gyártott utcai autó” - nyilatkozta a tanulmányváltozat párizsi bemutatóján Antony Sheriff, a McLaren közúti autós részlegének ügyvezető igazgatója, aki hangsúlyozta: reményeik szerint a P1 "minden idők legkülönlegesebb szupersportkocsija" lesz.
Kereslet biztosan van a 700 ezer fontot kóstáló, mindössze 500 példányban készülő autóra: a brit Cars UK a hónap elején arról számolt be, hogy a rendelési lista lezárásáig – amely a napokban esedékes – valószínűleg minden példánynak meglesz a gazdája.