Detroitban mutatta be vadonatúj sportszedánját, a Q50-et az Infiniti: az újdonság Észak-Amerika útjain már nyáron megjelenik, az év későbbi szakaszában pedig a gyártó többi piacán is elérhető lesz.
Johan de Nysschen elnök szerint “a Q50 kitágítja a sport szedánok eddig ismert határait, teljesen új irányba vezetve az Infinitit.”
A külső formajegyek között megtaláljuk a „kettős ívű” hűtőrácsot, az ívelt sziluettet és a félhold kivágású C-oszlopot. A frontrész határozottan agresszív hatást kelt a Q50 sport verziói esetében. Az új hűtőrács háromdimenziós szerkezeti struktúráját a hullámos hálóminta részletekbe menő kidolgozása és a krómkeret adja, miközben az egyedi LED-es fényszórók és irányjelzők éles vonalai már-már emberi tekintettel ruházzák fel az autót.
A karcsú, robosztus oldalsó rész úgy került kialakításra, hogy a nagy teljesítményt sugalló kiállást fokozza az erős, merev átkötéssel és a tetőívvel, amely a félhold kivágású C-oszlopoknál ér véget. Utóbbi megoldás ahhoz hasonlít, amilyet eredetileg az Essence koncepción láthatunk. Hátul az oldalsó rész karaktere tökéletesen egyesül a LED-es világítótestek alakjával. A csomagtartó ismerős, kettős íve teszti teljessé az erős, felejthetetlen hátsó nézetet. A fűthető, LED-es irányjelzővel ellátott külső tükrök szériában járnak, míg a sötétített, üveg billenő-/tolótető opcionálisan elérhető.
Az új külső formaterv a levegő jobb áramlását is elősegíti a felső és az alsó részeken, mindössze 0,26-os légellenállási együtthatót eredményezve. A Q50 egyúttal a ’zéró első és hátsó felhajtóerő koncepció’ által került megtervezésre.
Az észak-amerikai bemutatkozáskor két erőforrás lesz kapható a modellhez, amelyekhez később, a globális piaci bevezetéskor csatlakoznak új motoropciók. A Q50 kifinomult 3,7 literes, alumínium, DOHC-vezérlésű 24 szelepes V6-os benzinmotorja 320 lóerővel és 360 Nm-es csúcsnyomatékkal, a szelepek nyitási idejét folyamatosan szabályozó rendszerrel (CVTCS), valamint változó szelepvezérléssel és -emeléssel (VVEL) rendelkezik.
A másik hajtáslánc, az Infiniti Direct Response Hybrid hibridrendszer intelligens, két tengelykapcsolós vezérléssel rendelkezik. Egyesíti magában a 3,5 literes, alumínium DOHC-rendszerű 24 szelepes V6-os benzinmotorból és a kompakt, réteges lítium-ionos akkumulátorokból nyerhető erőt az innovatív ’egy motor/két tengelykapcsoló’ vezérléssel. A V6-os erőforrás 306 lóerős teljesítménye és 350 Nm-es csúcsnyomatéka mellé a fejlett 50 kW-os (68 lóerős) villanymotor 270 Nm-es nyomatéka társul. A hibridrendszer összteljesítménye 364 lóerő, amivel komoly gyorsításokra és mégis visszafogott fogyasztásra képes.
Mindkét Q50 hajtáslánc erejét fejlett, elektronikusan vezérelt 7-sebességes automataváltó továbbítja a kerekekhez, amelyet manuálisan is irányíthatunk, opcionálisan akár a kormányoszlopra szerelt magnézium váltófülek segítségével. A Q50 mindkét erőforrása hátsó- és intelligens összkerékhajtással is elérhető.
A precíz irányíthatóságról mind a négy keréknél független, többlengőkaros futómű gondoskodik. Az elülső egycsuklós, kettős keresztlengőkaros, valamint a hátul átdolgozott multilink megoldás csavarrugókkal, illetve Dual Flow Path (kétcsöves) gátlókkal készül, amelyek kevésbé engedik változni a kerékdőlést, miközben a kényelmet is fokozzák. A futómű nagy arányban könnyűsúlyú alumínium alkatrészekből áll, valamint első és hátsó stabilizátorokkal rendelkezik. A sport verziókhoz sportfutómű is elérhető. Ugyancsak a fokozott dinamikát szolgálja az elődmodellel összehasonlítva a karosszéria nagyobb merevsége.
Az új Q50-hez az Infiniti világújdonsága, a közvetlen, adaptív kormányzás (Infiniti Direct Adaptive Steering) is elérhető. Az új fejlesztésű kormányzás lehetővé teszi a Q50 kerékelfordulási szögeitől és a kormányról érkező parancsok fokozott irányítását, a vezető szándékait gyorsabban továbbítva a kerekekhez, mint a mechanikus rendszerek esetében.
Ugyancsak világelsőként elérhető az Active Lane Control aktív sávtartó rendszer, amely kamera alapú sávfelfestés-érzékelést használ, hogy segítse a sávokon belül történő vezetést és fokozza a jármű egyenesfutását. A rendszer a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer részeként nem csak akaratlan sávelhagyáskor korrigál, de a kisebb útfelület-változások és az oldalszél esetén is segít (amennyiben a kamera alapú sávfelismerés megtörténik). A rendszer továbblép a hagyományos sávelhagyást gátló rendszerek korlátain, nem csupán a jármű előtti utat olvasva (a kamera a belső visszapillantó tükör felett található) és a véletlen sávelhagyást megakadályozva, de apró kormányzási korrekciókat is végrehajt, amennyiben a Q50 apróbb irányváltásokat tenne az útfelület változása vagy az oldalszél miatt (amennyiben a kamera alapú sávfelismerés megtörténik). Azzal, hogy csökkenti a vezető oldaláról szükséges kormányzási szükségletet, felesleges terhelés alól mentesíti a sofőrt.
Az Infiniti Q50 kivételes képességeket megkövetelő végső finomhangolása során az Infiniti Red Bull Racing istállóval létesített partneri viszonya lehetővé tette, hogy a háromszoros Formula 1 világbajnok Sebastian Vettel, valamint a csapat teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedő Sebastian Buemi tapasztalatai hatékonyan járuljanak hozzá a fejlesztésekhez. Annak érdekében, hogy az új modell a piac legdinamikusabb és leginkább lenyűgöző sport szedánja lehessen, Vettel lehetőséget kapott a Q50 kezelhetőségének és képességeinek vizsgálatára az Infiniti Japánban található, Tochigi régióban fekvő létesítményében.
Buemi a Nürburgringen tesztelt, a világ egyik leginkább embert és gépet próbáló vidékén, ahol a prototípusokat a végső határig űzte a pilóta, hogy végül az autó kivételes kezelhetőségi jellemzőkkel gazdagodhasson.
Az Infiniti nemrégiben tette közzé, hogy 2013-tól névadó és technikai partnere lesz az ‘Infiniti Red Bull Racing’ istállónak. Ez a szoros szövetség a műszaki projektek kapcsán kölcsönösen előnyös együttműködéshez vezet a versenypályákon és az utakon egyaránt.