Egyre többen állnának át gázos kocsikra
Úgy tűnik elérkezett a válság azon szintje, amikor a kényelmesebb piacok vásárlói is lépéseket tesznek. Bár nem látványosan, de darabszámát tekintve jelentősen bővült Európában a földgázos autók száma.
Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában - áll a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) közleményében.
Ez az autógáz nem az az Autógáz, amelyet LPG néven széles körben használnak ma Magyarországon. A CNG sűrített földgáz, míg az LPG cseppfolyós-gáz halmazállapotú az olajszármazék.
Az eladások mellett az új kutak üzembe helyezései is emelkedést mutatnak, ugyanis a töltőállomások száma 2627-ről 2860-ra növekedett. Ugyancsak növekedés volt tapasztalható az LNG és a L-CNG állomások tekintetében. A cseppfolyósított gázt biztosító kutak száma tavaly elérte a 44-et és a jövőben további 43 darab új kút építése várható az Európai Unióban.
A növekvő járműértékesítésekben a flottaértékesítések is fontos szerepet játszanak, hiszen az ilyen jellegű eladások 26 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi, azaz a 2010 júniusa és a 2011 júniusa közötti adatokat. Az NGVA Europe információi szerint a tavalyi év közepén összesen 1,73 millió földgáz/biometán meghajtású jármű volt forgalomban.
A földgáz üzemű járművek száma világszinten is emelkedett, hiszen 2012 júniusára elérte a 16,2 millió darabot. A legtöbb ilyen környezetbarát meghajtású jármű Pakisztánban van forgalomban (3,1 millió darab), őt követi Irán (2,9 millió), majd Argentína (2,12 millió darab) és Brazília (1,72 millió). Globális szintén figyelemreméltó eredmény, hogy több mint 1,5 millió darab CNG üzemű jármű üzemel Indiában, 1,2 millió darab pedig Kínában. Az európai országok közül a legtöbb Ukrajna (0,39 millió) és Olaszország útjain (0,75 millió) közlekedik.