2012. október. 17. 12:11 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. október. 17. 13:47 Autó

Lefotózták az új magyar busz prototípusát

Az eddigi átalakítások helyett új autóbusz gyártásába kezdett a Kapos Járműgyártó- és Javító Zrt. - közölte a teol.hu Tolna megyei híroldal, amely a félig kész prototípusról egy fotót is közzétett. A cég évente minimum 10-15 járművet kíván a hazai piacra dobni.

Kívül fehérre fényezik, belül a bordó és vajszínű árnyalat uralkodik majd a Compactóban, bár egyelőre csupán egy szürke, fémes színű vázszerkezet látható a leendő járműből - írta a teol.hu. A szakemberek már megkezdték a külső, műanyagszálas burkolat készítését. A 8,3 méter hosszú autóbusz egy 7,2 tonnás Iveco-alvázra épül és egy Euro 5 EEV, ugyancsak Iveco-motor hajt meg.

"Ez már nem átalakítás, felújítás, hanem teljes egészében buszgyártás" - mondta a portálnak Tamás László, a kaposvári vállalkozás kereskedelmi igazgatója. "Egy 172 lóerős, dízel motor hajtja a közepes méretű, 30 ember befogadására alkalmas járművet, melyben az utasok biztonságát seregnyi berendezés védi".

A tervezéstől az engedélyeken át a gyártásig nagyjából 50 millió forintba kerül a prototípus elkészítése. A jövő márciusra tervezett bemutató után országjáró road showra kívánják vinni a Compactót, ahol a szakma és a leendő utasok is kívül-belül megismerhetik a kaposvári buszt.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.