A fentihez hasonló cetliket ragasztanak a japán márkájú autókra a kínai városokban. Már 250 milliót buktak az autógyárak a hetek óta tartó japán-kínai viszályon.
Az autóipari statisztikákat készítő cég az IHS Automotive becslése szerint a két ország közti konfliktus autóipari költsége már meghaladta a 250 millió dollárt. Nagyjából 14 ezer autó nem készült el a leállított gyárakban, darabonként átlagosan 18 ezer dollár kiesést okozva.
A Nissan ugyan újraindította az üzemeit, a Honda és a Toyota gyárak továbbra sem működnek rendesen. Kínában a Nissan a legsikeresebb japán autómárka, globális forgalmának 27 százaléka innen származik, a Honda 18, illetve a Toyota 11 százalékával szemben. A Toyota Camry, a Nissan Teana és a Honda Accord a legnépszerűbb öt középkategóriás modellek közt volt ezidáig Kínában.
Közben egy gyors piackutatás szerint sok kínai inkább dél-koreai modellt (KIA, Hyundai) kíván választani japán autó helyett.
A helyzet a múlt héten durvult el, amikor Japán megvásárolt egy korábban vitatott helyzetű szigetcsoportot a Kínai-tegeren, amelyre kínai városokban a japán cégek ellen fordultak. Megtámadták és felgyújtották a Toyota egyik gyárát, az utcákon beverték a japán autók ablakait.