Az Egyesült Államokban a vásárlók több mint 10 százaléka inkább kihagyja a tesztvezetést az autó megvásárlásakor, amely az internetes kereskedés felé terelheti ezt az iparágat is – derül ki egy a Maritz Research tanulmányából. A Subaru ausztrál honlapja például összeomlott a vásárlók rohamától.
A közvélemény-kutatatás 80 219 résztvevőjének 11,4 százaléka (9144 ember) azt mondta az amerikai Maritz Research piackutató cégnek, hogy nem vettek részt a tesztvezetésen a vásárlás előtt, helyette inkább az internetes információik és a saját egyéb autókhoz kötődő tapasztalataik alapján döntöttek. A tesztvezetésre vonatkozó kérdést eddig egyébként eddig fel sem tették a vásárlóknak, így az adatokat nem lehet összehasonlítani az előző évekéivel.
Ha ez a trend folytatódik, akkor az autókereskedők, és az ügynökök szerepe visszaszorulhat, és nem játszik majd túl nagy szerepet az eladásban – mondta a Detroit Free Pressnek Chris Travell, a Maritz Research alelnöke. Szerinte sok vásárlónak egyszerűen stresszt jelent a az autóvásárlás, és olyan gyorsan túl akar lenni rajta, amennyire csak lehet. Többen pedig egyszerűen utálnak „üzletelni egy autókereskedővel”.
Pedig a kutatás azt is megállapította, hogy még mindig az ügynököknek van a legnagyobb befolyásuk a vásárlók döntésében. A megkérdezettek 21,9 százaléka azokat a szavakat használta az autó jellemzésére, amit a kereskedő, míg a családnak és a barátoknak csak 18,7 százalékos befolyásuk volt szemben a tesztújságok, tesztoldalak 18,4 százalékával.
Az egyre terjedő trendnek megfelelően a Subaru már magáévá is tette a tesztvezetés nélküli értékesítés ötletét, és az új BRZ sportautóját már csak a weboldalán keresztül árulja. Az internetes autókereskedés pedig úgy tűnik, hogy be is jött. A Subaru ausztrál honlapja ugyanis összeomlott a terheléstől, amikor a vásárlók az akció kezdetekor megrohamozták, és 150 autót adtak el három óra alatt.