2011-ben rekordot ért el az Audi: több mint 1,3 millió autót szállított ki az ügyfeleknek az ingolstadti gyártó, operatív eredménye 5,3 milliárd euróra rúgott. Ez a tavalyi kiszállításokhoz, illetve eredményhez képest 19,2, illetve 60 százalékos bővülést jelent. A vállalat árbevétele 24,4 százalékkal 44,1 milliárd euróra növekedett.
Rupert Stadler, az Audi AG első számú vezetője a márka nemzetközi sajtótájékoztatóján azt hangsúlyozta, hogy soha nem teljesített ilyen jól a története során a cég, a sikert idén folytatni fogják.
A márka Ázsiában 35,3 százalékkal, Dél-Amerikában 42,7 százalékkal bővítette piacát. A kínai növekedés nem veszített a lendületéből, sőt, 2011-ben 37,3 százalékkal több Audi fogyott, mint egy évvel korábban: 313 036 négykarikás autó hagyta el a kínai márkakereskedések kapuját. Hazai pályán is sikeres volt az év, Németországban újra 250 ezer fölötti eladást értek el, először a 2008-ban kezdődött válság óta. Az USA sem maradt le a növekedésben: az Audi 117 561 autót adott el Amerikában, 15,7 százalékkal többet, mint 2010-ben.
A pénzügyi eredmény 692 millió euróra (2010: 293 millió euró) vállalat adózás előtti eredménye 6 milliárd euróra, adózás utáni nyeresége 4,44 milliárd euróra nőtt. Nem csupán a számokban volt sikeres az Audi 2011-ben. 12 modellt mutattak be, tavaly jelent meg a piacon az új Audi A6-os, annak kombi és hibrid változatai, megújult az A4-es és A5-ös sorozat, valamint bevezették az S8-ast, S7-est, Q3-ast és a hibrid Q5-öst. Jobban sikerült az év az Audihoz tartozó Lamborghininek, a sportos márka 23 százalékkal növelte eladásait, 1602 szupersportkocsit adtak el. Az Audi és a Lamborghini gyártószalagjairól világszerte 1 365 499 autó gördült le tavaly, szemben a 2010-es 1 150 018 autóval.
2011-ben 63 839 dolgozó viselte az Audi egyenruháját, ebből közel 7400-an Győrben, ahol a tavaly 1400 új dolgozót alkalmaztak. Az idén bővülő győri gyár 1,9 millió motort épített, 18 éves története során összesen 20 milliót.
Audi Hungaria
Az Audi Hungaria Motor Kft. Győrben fejleszt és gyárt motorokat az Audi AG és a Volkswagen konszern más telephelyei és harmadik fél számára is. Emellett itt készül az Audi TT Coupé és Roadster, az Audi RS 3 Sportback csakúgy, mint az A3 Cabriolet az ingolstadti gyárral együttműködve. Az 1993-as alapítás óta a vállalat Magyarország egyik legnagyobb exportőrévé és az egyik legtőkeerősebb vállalatává fejlődött.
Az elmúlt évben az Audi Hungaria összesen 1 883 757 motort és 39 518 járművet gyártott Győrben (11 752 A3 Cabriolet, 2236 RS 3 Sportback, 18 196 TT Coupé, 5488 TT Roadster, 1508 TT RS Coupé, 316 TT RS Roadster.
2011 ismételten rekordévnek bizonyult Győrben. A vállalatnak megint sikerült a jármű- és motorgyártási darabszámokat növelni. Az elmúlt évben az Audi Hungaria a motorgyártás területén két jubileumot is ünnepelt: legördült a sorról a 20 milliomodik motor és a 10 milliomodik R4 Otto motor. Mindemellett még 14 új motorvariánst vezetett be a vállalat.
2011 áprilisában letették a Kísérleti Motorgyártó Központ épületének alapkövét, ahol egy tető alá kerül a kísérleti motorokkal kapcsolatos gyártási és fejlesztési tevékenység. A 2011-es év fénypontja az alapkőletétel a gyárbővítéshez volt. A vállalat 2013 végéig több mint 900 millió eurós befektetést valósít meg. A jelenlegi motor- és a járműgyártás teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővül.
2013-tól évente mintegy 125 000 jármű hagyja majd el a győri gyártócsarnokokat, közöttük Audi TT Coupé, TT Roadster, valamint az A3 Cabriolet és az A3-as modell egy új változata. A gyárbővítés által a vállalat 2 100 új munkahelyet teremt Győrben, így a szolgáltatókkal valamint a beszállítókkal együtt több mint 15 000 ember biztosíthatja megélhetését az Audi Hungaria tevékenységeiből.