A nyolc legizgalmasabb nagy- és luxusautó járt nálunk 2011-ben, ezek közül most önök választják ki azt, amely a kategóriát képviseli majd a döntőben. Ezekre az autókra lehet szavazni: Audi A6/Avant/hybrid, Infiniti M30d/M35h, Renault Latitude, BMW 535i, Lancia Thema, BMW 740xd, Audi S8, Rolls-Royce 102EX.
Idén két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában méretnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül az lesz az Év tesztautója 2011, amelyre a legtöbb olvasónk szavaz. Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán, amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is lehet majd szavazni. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe került autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg.
2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot. Idén eddig a döntőbe három Opel - a Corsa, az Astra és az Ampera -, a Seat Alhambra, valamint a Dacia Duster került be.
Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.
Luxusautók
Audi A6/Avant/hybrid
Lennél a kedvesem?
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
Infiniti M30d/M35h
Egy dízel, egy hibrid
A Lexus után az Infiniti a második japán gyártó, amely hibrid nagyautót hoz az európai piacra. Szépen bővül a kínálat, a Lexus LS600h, a GS450h, a Mercedes-Benz S400 Hybrid és a BMW 7 ActiveHybrid mellett hamarosan érkezik az Audi A6 és a BMW 5 hibrid változata. Rövid, de exkluzív németországi tesztúton tehettük próbára a hazánkban kapható legjobb Infinitit, az M35h-t.
Renault Latitude
A levegőből vonja ki az oxigént
Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.
BMW 535i
Bekkukant a szoknyák alá
24 ezer kilométert futott előttem életem első benzines ötöse, pont jó korban, pont jó karban vettem át. Soha rosszabb tesztautót. Kapott tőlem hideget-meleget a BMW 535i, vezettem elegáns úriemberként, de fukszos baromként is közlekedtem. Meggyőzött, lenyűgözött, elkápráztatott – ilyen az élet a felső tízezerben. Egyszer fent, máskor lent.
BMW 740xd
Őfelsége esküvői autója voltam
Vad álmainkban egy ilyen autó képét látjuk: brutális méretek, pompás kényelem, fényűző technika, arcpirító presztízs, bikaerős motor, vatikáni védelem és fösvények máját hizlaló takarékosság. Van ilyen, BMW 7-nek hívják. Minden igényt kielégít, de drágán érkezik.
Audi S8
Értelmetlen, de megveszek érte
Jövő tavaszig kell várniuk a bikaerőkre kiéhezett ingatlanfejlesztőknek, frakcióvezetőknek, fitneszbajnokoknak az új, immár harmadik generációs Audi S8-asra. Jó, ha legalább 39 milliót félretesznek. Míg más csak álmodozik róla, mi már vezettük. Még versenypályán is.
Rolls-Royce 102EX
Egyedüli magyarként vezettem a legdrágább zöldautót
Tesztelhettük a Rolls-Royce 102EX-et, az első elektromos meghajtású brit luxusautót. Beszámolónk első része szubjektív utazás, a várakozás és a beteljesülés hű rögzítése, második részében az autóról is szó esik.
Lancia Thema
(hamarosan)
Szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.