2011-ben két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában (kisautók, alsóközép-kategória, középkategória, egyterűk, SUV/terepjárók, nagyautók/luxusautók, sportautók/kabriók) mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül legtöbb szavazatot kapó autó lesz az év tesztautója 2011-ben. A versenyben lévő kisautók: Citroen C-Zero/Peugeot iOn, Smart electric, VW Polo Bluemotion, Opel Corsa, Nissan Micra, Chevrolet Aveo, Mazda 2, Nissan Juke, Toyota Yaris, Fiat Panda, Skoda Fabia RS.
Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán (77 kocsi), amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is voksolhatnak. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe jutó autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot.
Év végi játékunk szubjektív ítéletekre ad lehetőséget, a szavazás végeredménye az Autómenedzser.hu olvasóinak véleményét tükrözi. Az autókra január 2-ig lehet szavazni. A játékot, terveink szerint minden évben, az adott évben kipróbált autók bevonásával megismételjük.
Kisautók
Citroen C-Zero/Peugeot iOn
Villanyos csöppségek
Aki elektromos autót akar, de nem golfautót vagy robogót, esetleg mopedautót, annak ma Magyarországon a Mitsubishi i-MiEV mellett a Peugeot Ion és a Citroen C-Zéro közül kell választania. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a villanyos franciákat.
Smart fortwo electric
Gyorstöltés
Örömnek nem nevezhető az a kínlódás, amit a Smart ED autózás címén kínál, de mindenképpen tiszteletreméltó az a törekvés, hogy a városi autózásra megalkotott Smart végre megkapja méltó motorját, az elektromos motort. Ezt a kis golfautót pont erre teremtették, emberek gyors, olcsó és egyszerű szállítására, városon belül. Nevezhetjük a tömegközlekedés luxusának is.
VW Polo Bluemotion
A kis mazochista
Alig megy, hangos és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.
Opel Corsa
Szexisen színes
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
Nissan Micra
A dízel alkonya
Elégedetlenek voltak a Nissan szakijai az új Micrával. Nem volt pedig vele semmi gond, de úgy érezték, hiányzik tetejéről a hab. Az új kompresszoros motorral feltették az i-re a pontot. Nemzetközi próbán teszteltük a japán márka ígéretét.
Chevrolet Aveo
Kisautó nagy fogyasztással
A lehető legjobban felszerelt Chevrolet Aveót teszteltük 1,6 literes benzinmotorral és automatikus váltóval. Felnőtt a versenytársaihoz, de messze van még a csúcs, az ötcsillagos törésteszt, valamint az 502 literes csomagtartó dicséretre méltó. Ára vonzó, dinamikája kevésbé.
Mazda 2
Szótlan eminens
Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.
Nissan Juke
Dongó és darázs
Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.
Toyota Yaris
Jobb lett
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
Skoda Fabia RS
Valóra vált álom
Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.
Fiat Panda (hamarosan)
Az autókra szavazni az Autómenedzser.hu autós portálon lehet.