2011. október. 10. 15:14 MTI Utolsó frissítés: 2011. október. 10. 17:43 Autó

Nem nagyon veszik a teherautókat

Keresletcsökkenést érzékelnek az utóbbi időben egyes nagy európai teherautó-gyártók, mert az Európában és az Egyesült Államokban tapasztalt problémák miatt óvatosabbak lettek a vásárlók. A kereslet – a konjunktúra alakulásának egyik szemléletes mutatója – nemcsak Európában lanyhul, de lassabban csordogálnak a megrendelések a Közel-Keletről is.

A német Volkswagen csoporthoz tartozó svéd Scania teherautó-gyár hétfőn már be is jelentette, hogy november 1-jétől visszafogja termelését európai üzemeiben: globálisan 10-15 százalékkal veszi vissza a gyártást a harmadik negyedév végi állapothoz képest. Ez egyebek mellett azt jelenti, hogy 1400-ból nem hosszabbítják meg mintegy 900 kölcsönzött dolgozó szerződését.

A müncheni MAN-csoport szóvivője arról adott tájékoztatást, hogy gondosan figyelik a piaci fejleményeket, és a megrendelések alakulásától függően csökkentenek egyes műszakokat.

A Daimlernél egyelőre még nem tapasztalnak változást, szóvivőjük szerint január-augusztus között világszerte 256 ezer teherautót adtak el, 18 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, és a termelési kapacitások 2012 első negyedévéig teljesen le vannak kötve.

A teherautó-gyártó ágazatot igen súlyosan érintette a 2008-as gazdasági válság, majd a szakma rohamtempóban kezdett magához térni: augusztusban például kategóriától függően 14-29 százalékkal több új teherautó kapott rendszámot az Európai Unióban, mint egy évvel korábban.

Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.