2011. július. 12. 12:39 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2011. július. 12. 09:43 Autó

Milyen autómárkákkal, melyik kereskedésekkel elégedettek a magyarok?

2011.

2011. március és május között szervezet tesztvásárlói (önkéntes jelentkezés, fizetett kérdőív-kitöltés) a legismertebb autómárkák kereskedéseiben végeztek kutatást. Ez 11 országban folyt, ahol 19 cég 29 márkáját vizsgálták, összesen 546 látogatás során. Minden országban 3 kereskedést látogattak meg, minden alkalommal más-más tesztvásárló végezte az ellenőrzést. Magyarországon (39 látogatás során) 13 márkát választottak ki: Fiat, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan, Citroen, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen. 

A tesztvásárlók feladata a látogatás során egy új, középkategóriás autó vagy kisebb családi/kompakt autó iránti érdeklődés volt. A tesztvásárlók értékelték a kereskedés külső és belső megjelenését, a járművek bemutatását, az alkalmazottak viselkedését, és mindenek felett a kutatás legfontosabb paraméterét, az alkalmazottal folytatott beszélgetés minőségét. Különböző szempontok szerint vizsgálták az alkalmazott értékesítési képességeit: kérdéseket kellett feltenniük például árengedmény lehetőségével kapcsolatban és megfigyelni az alkalmazottak reakcióját; rá kellett kérdezniük a szállítási határidőre, meg kellett figyelniük, hogy az alkalmazott spontán elkészíti-e az írásos ajánlatot és ad-e felvilágosítást finanszírozási lehetőségekről; elkéri-e a Tesztvásárló elérhetőségét, átadja-e névjegykártyáját a vásárlónak. Fentieken túl részt kellett venniük egy tesztvezetésen, amennyiben ezt felajánlották, illetve a látogatás végén erre lehetőség nyílt.

Általános értékelés
Az összes, a kutatásba bevont kereskedés átlag-értékelése 76,4%-os lett. A vizsgált országok közül a legjobb eredményt (összes márka) az alábbi országok érték el:
1. Magyarország – 82,7%
2. Szlovákia – 82,1%
3. Bulgária – 81,9%

Nemzetközi vonatkozásban az alábbi társaságok végeztek az első három helyen:
1. Daimler – 84,4%
2. Toyota Motor Europe – 83,8%
3. Jaguar – 83,3%

A márkák tekintetében az élmezőny az alábbiak szerint alakult:
1. Seat - 87%
2. Mercedes – 84,4%
3. Toyota – 83,8%

Magyarországon
1. Volkswagen -  91,6%
2. Renault  - 90,4%
3. Honda – 89,5%
3. Mazda – 89,5%

A kereskedések közül a legjobb eredményt nemzetközi szinten az alábbi helyszínek érték el:
1. SK - Mercedes, Bratislava - Pannonian cesta 31 - 100%
1. PL - Mercedes, Sosnowiec - ul. Gottlieb Daimler 1 - 100%
1. SK - Mercedes, Nitra - Bratislavská cesta 1 - 100%
1. BG - Skoda, Burgas - 47 industrial street - 100%
2. SK - Fiat, Nitra - Cabajská cesta 10 – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Nitra - Topolcianska 2 / A – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Žilina - Rosińska cesta 17 – 98,3%
3. HU - Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13 – 98,2%
3. RO - Toyota, Suceava - Soseaua nr.76A Humorului, National Drumul 17, Comuna Schei – 98,2%
3. IT - Opel, Roma - Via Ostiense 941 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Otopeni - Calea Bucuresti nr. 24, DN1 – 98,2%
3. HU - Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57 – 98,2%
3. HU - Renault, Budapest - Budaörsi út 121 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Cluj Napoca - Calea Turzii no. 251 – 98,2%

Magyarországon az alábbiak bizonyultak legjobbnak:
1. Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13. -  98,2%
1. Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57.  - 98,2%
1. Renault, Budapest - Budaörsi út 121. -  98,2%
2. Hyundai, Kecskemét - Szt. László krt 68. -  96,5%
3. Hyundai, Debrecen - Böszörményi út 66. - 94,7%
3. Suzuki, Budapest - Kondorosi út 5/a. - 94,7%

Az eredmények összegzése (országonként)

RANGSOR 

ORSZÁG 

ÖSSZEREDMÉNY [%]

AUTÓKERESKEDÉS

TANÁCSADÁS [%]

1

Magyarország

82,7

96,6

77,2

2

Szlovákia

82,1

95,1

77

3

Bulgária

81,9

91,3

78,2

4

Románia

81,5

91,9

77,3

5

Oroszország

78,2

94,7

71,8

6

Csehország

77,5

96,1

70,2

7

Lengyelország

75,2

91,2

69,1

8

Olaszország

75

87,4

70

9

Belgium

73,5

84,5

69,2

10

Franciaország

71,6

84

67

11

Hollandia

68,4

87,5

61,1

 

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.