Milyen autómárkákkal, melyik kereskedésekkel elégedettek a magyarok?
2011.
2011. március és május között szervezet tesztvásárlói (önkéntes jelentkezés, fizetett kérdőív-kitöltés) a legismertebb autómárkák kereskedéseiben végeztek kutatást. Ez 11 országban folyt, ahol 19 cég 29 márkáját vizsgálták, összesen 546 látogatás során. Minden országban 3 kereskedést látogattak meg, minden alkalommal más-más tesztvásárló végezte az ellenőrzést. Magyarországon (39 látogatás során) 13 márkát választottak ki: Fiat, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan, Citroen, Peugeot, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen.
A tesztvásárlók feladata a látogatás során egy új, középkategóriás autó vagy kisebb családi/kompakt autó iránti érdeklődés volt. A tesztvásárlók értékelték a kereskedés külső és belső megjelenését, a járművek bemutatását, az alkalmazottak viselkedését, és mindenek felett a kutatás legfontosabb paraméterét, az alkalmazottal folytatott beszélgetés minőségét. Különböző szempontok szerint vizsgálták az alkalmazott értékesítési képességeit: kérdéseket kellett feltenniük például árengedmény lehetőségével kapcsolatban és megfigyelni az alkalmazottak reakcióját; rá kellett kérdezniük a szállítási határidőre, meg kellett figyelniük, hogy az alkalmazott spontán elkészíti-e az írásos ajánlatot és ad-e felvilágosítást finanszírozási lehetőségekről; elkéri-e a Tesztvásárló elérhetőségét, átadja-e névjegykártyáját a vásárlónak. Fentieken túl részt kellett venniük egy tesztvezetésen, amennyiben ezt felajánlották, illetve a látogatás végén erre lehetőség nyílt.
Általános értékelés
Az összes, a kutatásba bevont kereskedés átlag-értékelése 76,4%-os lett. A vizsgált országok közül a legjobb eredményt (összes márka) az alábbi országok érték el:
1. Magyarország – 82,7%
2. Szlovákia – 82,1%
3. Bulgária – 81,9%
Nemzetközi vonatkozásban az alábbi társaságok végeztek az első három helyen:
1. Daimler – 84,4%
2. Toyota Motor Europe – 83,8%
3. Jaguar – 83,3%
A márkák tekintetében az élmezőny az alábbiak szerint alakult:
1. Seat - 87%
2. Mercedes – 84,4%
3. Toyota – 83,8%
Magyarországon
1. Volkswagen - 91,6%
2. Renault - 90,4%
3. Honda – 89,5%
3. Mazda – 89,5%
A kereskedések közül a legjobb eredményt nemzetközi szinten az alábbi helyszínek érték el:
1. SK - Mercedes, Bratislava - Pannonian cesta 31 - 100%
1. PL - Mercedes, Sosnowiec - ul. Gottlieb Daimler 1 - 100%
1. SK - Mercedes, Nitra - Bratislavská cesta 1 - 100%
1. BG - Skoda, Burgas - 47 industrial street - 100%
2. SK - Fiat, Nitra - Cabajská cesta 10 – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Nitra - Topolcianska 2 / A – 98,3%
2. SK - Volkswagen, Žilina - Rosińska cesta 17 – 98,3%
3. HU - Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13 – 98,2%
3. RO - Toyota, Suceava - Soseaua nr.76A Humorului, National Drumul 17, Comuna Schei – 98,2%
3. IT - Opel, Roma - Via Ostiense 941 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Otopeni - Calea Bucuresti nr. 24, DN1 – 98,2%
3. HU - Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57 – 98,2%
3. HU - Renault, Budapest - Budaörsi út 121 – 98,2%
3. RO - Peugeot, Cluj Napoca - Calea Turzii no. 251 – 98,2%
Magyarországon az alábbiak bizonyultak legjobbnak:
1. Mazda, Budaörs - Budapark, Nyugati utca 10300/13. - 98,2%
1. Porsche, Sopron - Pozsonyi út 57. - 98,2%
1. Renault, Budapest - Budaörsi út 121. - 98,2%
2. Hyundai, Kecskemét - Szt. László krt 68. - 96,5%
3. Hyundai, Debrecen - Böszörményi út 66. - 94,7%
3. Suzuki, Budapest - Kondorosi út 5/a. - 94,7%
Az eredmények összegzése (országonként)
RANGSOR | ORSZÁG | ÖSSZEREDMÉNY [%] | AUTÓKERESKEDÉS | TANÁCSADÁS [%] |
1 | Magyarország | 82,7 | 96,6 | 77,2 |
2 | Szlovákia | 82,1 | 95,1 | 77 |
3 | Bulgária | 81,9 | 91,3 | 78,2 |
4 | Románia | 81,5 | 91,9 | 77,3 |
5 | Oroszország | 78,2 | 94,7 | 71,8 |
6 | Csehország | 77,5 | 96,1 | 70,2 |
7 | Lengyelország | 75,2 | 91,2 | 69,1 |
8 | Olaszország | 75 | 87,4 | 70 |
9 | Belgium | 73,5 | 84,5 | 69,2 |
10 | Franciaország | 71,6 | 84 | 67 |
11 | Hollandia | 68,4 | 87,5 | 61,1 |