Autózni a leállósávon - jó ötlet?
A miniszter szerint bizonyos útszakaszokon 30 százalékkal lehetne növelni az utak kapacitását.
A miniszter szerint bizonyos útszakaszokon 30 százalékkal lehetne növelni az utak kapacitását. Németországban 210 kilométer útszakaszt jelöltek meg, amely alkalmas lehet erre. Ramsauer szerint ez kevés, még 350 kilométerre lenne szükség. Ez a szabályozás azonban csak kivételes esetekben lenne érvényben. Az út szélén közlekedési jelzőtáblák tájékoztatnák az autósokat, hogy használhatják-e a leállósávot, vagy nem.
Sokan dicsérik a miniszter elképzeléseit. Az ADAC német autóklub támogatja az ötletet, mert kevés pénz van az autópályák bővítésére. Winfried Herman zöldpárti politikus szintén jó ötletnek tartja ezt a javaslatot. Szerinte így jobban ki lehet használni az utakat.
Tény, hogy jelenleg még Németországban sincs pénz arra, hogy átépítsék, bővítsék az autópályákat. A kemény tél okozta károkat lassan állítják helyre. Sok útszakaszon először a kátyúkat kéne kijavítani.
A kérdés azonban az, vajon a hiányzó anyagi fedezet miatt érdemes kockáztatni? Ha ugyanis a leállósávon is megnyitják a forgalmat, hol álljon meg az, akinek elromlik az autója? Hova tegyék a balesetet szenvedett járműveket, vagy hol tudják a mentősök, illetve a tűzoltók gyorsan megközelíteni egy baleset helyszínét? Tanulmányok szerint, a leállósávon tartózkodni most is nagyon veszélyes. Mi lenne, ha még meg is nyitnák a forgalom előtt?