2010. szeptember. 29. 21:11 Stiller Ákos Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 29. 14:15 Autó

Ford Mondeo teszt: lakóautó

Hanyag elegancia, távolba néző tekintetek és elmosott távoli tájak, mint romantikus hátterek a főhős mögött: megvan az érzés mindenkiben, nem? Soha életemben nem gondoltam volna, hogy az előtérbe egy Ford Mondeo kombit tennék be ebbe a képbe, de az egy hét alatt levezetett 2800 kilométer azt hiszem, feljogosít erre a marketingmerényletre.

Azt hittem, hogy van róla elképzelésem, mekkora böhöm nagy autó is ez, de tévedtem. Hatalmas. Mintha csak szórakozásból magunkkal tudnánk vinni benne egy kispolszkit a víkendtelekre. 550 literes csomagtér: ha még a hátsó üléseket is ledöntjük valószínűleg komolyabb tengeri emlősöket is tarthatnánk egy a csomagtartójában kialakított akváriumban.

Stiller Ákos

Soha ne feledjük azonban a gigantikus csomagtartó lélektanát: még egy hétvégi kiruccanásra is telipakoljuk teljesen felesleges bőröndhegyekkel, hát még egy olaszországi autós kirándulás esetében. A hatalmas térérzetünkre még a kormány is rájátszik, akkora holtjátéka van, mint egy lakóbusznak, így nagyon gyorsan rájövünk, hogy nem ezzel a kombival fogjuk Schumachernek érezni magunkat a hegyi utakon, amire persze a kétezres benzines motor sem jogosíthatna fel. A gyorsulás mindenestre szinte minden sebességnél megbízható, bár ezt csak a műszerfalról érzékelhetjük annyira jó a hangszigetelés.

Amennyiben többre vagyunk kíváncsiak a világból, a Mondeo hajlamos megsértődni és akadályokat gördít elénk: ekkora autóhoz képest szűknek éreztem a tükröket és ennyire pocsék módon elhelyezett ablaknyitó gombokkal sem találkoztam még – az ajtónyílást segítő fogantyú alatt keresgélhetünk és hosszabb használat után is mosolyogva a hátsó ablakokat húzzuk le az elsők helyett.

Ahogy haladunk előre és elhagyjuk az Alpokat, egyre jobban megbarátkozunk a kocsi méreteivel, elkezdjük belakni – szinte hihetetlen hogy egy komplett minibárt be lehet süllyeszteni az ajtók tárolórekeszeibe és az autópályán megtett kilométerekkel egyenes arányban kezdjük értékelni a fejedelmi könyöktámaszt.

Ha bármikor eszünkbe jutna tolatóradar nélkül venni egy közel ötméteres autót, csapjunk a kezünkre, és húzzuk be ezt a strigulát az extráknál; nem egyszer mentette meg az újrafényezéstől az autót a szorgos pityegés. A szűk olasz sikátorokba tudatosan nem vittük be a kocsit és ezzel nem egyszer mentettük meg magunkat a megszégyenült visszatolatástól – mindig könnyebb volt egy jó parkolóhelyet találni a nevezetességek körül, ahova még ezekkel a méretekkel is el lehetett férni.

Az autó erejét a toszkán hegyvidéken terveztük kipróbálni egy kemény hegymenettel, és legnagyobb csodálkozásunkra nem vallott szégyent, végig lendületesen vette a kanyarokat – az ESP pont annyi vadulást engedett, amennyi egy középosztálybeli német családapa számára társadalmilag még pont megengedett.

A hazafelé úton megejtett túl hosszú fürdőzésből fakadó programmódosulás miatt váratlan tesztnek vetettük alá nagyon megszeretett autónkat, kipróbáltuk milyen aludni benne. Míg ez egy normál kocsi esetében az első ülések hátrahúzásával kezdődik, mi a kombinknál a hátsó ülések ledöntésére szavaztunk és csomagjainkat az anyósülésre száműztük. Az így nyert térben egy pásztorcsalád is elférne pár haszonállattal egyetemben, két felnőtt számára viszont még akkor is kényelmes, ha valamelyikük két méter magas lenne. Ezen tapasztalatok birtokában nyugodtan kijelenthetjük: a Ford Mondeo kombi az egyik legdinamikusabb lakóautó a piacon.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés
Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.