Zuhan a német piac, lángol a kínai
A tavalyi válságos év után kezd magára találni a világ és Európa autópiaca. Egyes régiókban szárnyal az új autók eladása. Európa és az európai gyártók számára rossz hír, hogy a roncsprémiummal eddig lélegeztetőgépen tartott német piac haldoklik, ott óriási a visszaesés. Ennek ellenére a német autók jól fogynak világszerte, a német prémium márkák tőkéje egyre csak hízik. A VW az első negyedévben 95 százalékos (433 millió euró) nyereségpluszt könyvelt el.
Míg 2009-ben Európa autópiaca 1,3 százalékkal (14,116052 millióra) esett vissza a 2008-as év eladásaihoz képest, addig 2010 első negyedévében már 9,2 százalékos növekedést könyveltek el. 2009-ben a legnagyobb növekedést (23,3 százalékot) a németek érték el (3,807175 millió új autóval), a franciák 10,7 százalékkal vettek több autót (2,26873 millió új autót), az olaszok vásárlási kedve csak 0,3 százalékkal csökkent a korábbi évhez képest (2,15801 autót vettek).
Az idei első negyedévben még mindig a németek vezetnek 670 410 új autóval (-22,8 százalék), nyomukban az olaszok 666 231 autóval (23,3 százalék), harmadikok a britek 611 548 autóval (27,3 százalék). A nagy piacok között a legtöbbet a spanyol bővült: 44,5 százalékkal 286 167 autóra (2009-ben 17,9 százalékot estek vissza).
Világszinten növekedés jellemzi az autópiacot. Egy kivétellel, az oroszoknál 25 százalékkal visszaesett a vásárlási kedv, az első negyedévben csak 292 600 új autót vettek. A kínai gyarapodás megállíthatatlan, 77 százalékos bővülést követően 2,8 millió autót adtak el. Az Egyesült Államokban 16 százalékkal nőtt a vásárlási hajlandóság (2,5 millió új autó). Nyugat-Európában 12 százalékkal bővült a piac (egyes EU-országok nélkül számítva 1,6 millió autó), Japánban 24 százalékkal (1,3 millió új autó), Brazília 17 százalékkal (750 ezer új autó), India 30 százalékkal (581 800 új autó).
A német prémium gyártók között feszült küzdelem folyik az első helyért. Az első negyedéves adatok alapjána BMW vezet 265 809 eladott autóval, második az Audi 264 100 autóval, harmadik a Mercedes-Benz 248 500 eladott autóval. A bevétel szempontjából fordított az állás, a drágább S- és E-osztályok révén nagyobb profitra tett szert a stuttgarti márka. A mínuszos német autópiacon első a Volkswagen (213 719 autó), második a Mercedes-Benz (80 500 autó), harmadik a BMW (73 021 autó).