Mit tegyünk a dugóban?
A munkaszüneti napokat, ünnepeket mindenki szereti. Ilyenkor azonban nagyobb dugókra is számítani lehet, hiszen többen indulnak útnak – rokonokhoz, barátokhoz, kikapcsolódni, kirándulni – mint máskor. Akadnak olyan sofőrök, akik nehezen viselik a kényszerű várakozást. Tippjeink segítségével könnyebben, biztonságosabban átvészelheti a dugókat. A legfontosabb, hogy folyadék mindig legyen az autóban, és ha lehet, tele tankkal induljon útra.
Az első lépés, hogy az ember megtervezze az indulást. Német felmérések szerint kedden és szerdán van a legkisebb forgalom az utakon. Aki tehát nem feltétlenül hétvégén akar utazni, annak érdemesebb ezt a két napot választani.
Előfordul, hogy a leggondosabb tervezés ellenére is dugóba kerül az ember. Mit lehet ilyenkor tenni? A biztonság érdekében mindenképpen vezessen előrelátóan, vagyis, amikor meglátja a kocsisor végét, óvatosan lépjen a fékpedálra, majd szép lassan guruljon az utolsó autó mögé. A dugóban ugyanis a legnagyobb veszélyt a figyelmetlen autósok jelentik, akik későn fékeznek, és hátulról beleszaladnak az előttük állóba. Nem véletlen, hogy a szakemberek a megfelelő követési távolság megválasztását hangsúlyozzák. Az sem jó, ha valaki túl nagy távolságot hagy, így ugyanis helyet pazarol, és a mögötte jövőt arra kényszeríti, hogy a szükségesnél előbb fékezzen. Amikor viszont valaki túl kevés helyet hagy, akkor a hátulról jövő gyorsabb jármű előzésénél veszélyes helyzet alakulhat ki. Az ajánlott távolság: egy-két autónyi helyet kihagyva kell követni az előttünk haladót.
Manapság nagyon sokan használják a vészvillogót, ha forgalmi akadályt észlelnek, vagy bent állnak a dugóban. Ennek azonban csak akkor van értelme, ha előre nem látható helyen, kanyarban van, és csak a sorban az utolsó autó jelzi azt. Fontos továbbá, hogy nem szabad a vészvillogót túl korán bekapcsolni, akkor sem célszerű, ha csak lassul a forgalom, de még nincs dugó, vagyis nem áll a kocsisor. Amennyiben dugóban áll, és előreláthatólag hosszabb ideig fog egy helyben maradni, érdemes lekapcsolni a motort.