155 lóerős ékszerdoboz - vezettük a Citroen DS3-ast
Az antiretró-autó statikus bemutatójáról korábban beszámoltunk, ezúttal egy kis verseny keretében ismerkedtünk vad és...
Az antiretró-autó statikus bemutatójáról korábban beszámoltunk, ezúttal egy kis verseny keretében ismerkedtünk vad és szelíd oldalaival. A versenyt ezúttal nem mi nyertük, de a vezess.hu-s kollégával sikerült elhódítanunk a dobogó harmadik fokát. A nyeremény sajnos nem egy DS3 volt. Pedig hosszabb távon is elkacérkodnék a gondolattal. A gondolatból nem lenne valóság, a DS3 ugyanis prémium kisautó, a 155 lovas változat alapára 5,41 millió, és abba még nincs benne a trikolór a tetőn, de a felni legalább 17 hüvelykes.
Bár a Kakucs Ringen nem próbálhattuk ki, mit tud valójában a BMW-motorral szerelt autó, a közel 100 kilométeres túrán volt alkalmunk tempósabb szakaszokon is kóstolgatni az autó határait. A versenypályán pontosan 1.30, 1.40, 1.50, vagy 2.00 perc alatt kellett teljesíteni a köröket. A plusz-mínuszért hibapontokat kaptunk. A bemutató sztárvendégei, Bútor Róbert és Talmácsi Gábor nem időre autóztak, Bútor kikapcsolt ESP-vel mérnöki pontossággal vette a kanyarokat, Talma pedig tesztelte az elektronikát, minden kanyarban igyekezett keresztbe rakni a Citroent. A motoros világbajnok egy hónapig tesztel egy DS3-ast, feltehetően közúton egy kicsit nyugodtabban…
A DS3 nem versenyautó, mégis erősen sportosnak érezzük: pontos és közvetlen a kormány, kemény a futómű, kanyarokban stabil. A motor, vagyis inkább a kipufogó hangja végigkíséri utunkat, állandó a zaj, nagyobb gázelvételnél sem bugyborékol. Jól gyorsul és az első kilométerek tapasztalatai alapján a fogyasztás sem vészes.
A sportülések jól tartanak, a kapcsolók kézre állnak, a belső dizájn nagyon ütős, a karbonhatású műanyagok csillognak, a műszerfal újszerű és tetszetős, a középkonzol áttekinthető. A hátsó sorba nem könnyű beszállni, de nem is érdemes, szűk ott a hely. A DS3-ast amúgy is vezetni kell, ha lehet, a legerősebb motorral.
Biró Csongor
Műszaki adatok
Citroen DS3 1,6 THP 155 | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 155 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 Nm 1400-4000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2444 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3948/1715/1458 |
Csomagtér | 285 |
Tömege (kg) | 1165 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 214 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 7,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 9,4 |
Országúti | 5,1 |
Vegyes | 6,7 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
ÁRA | 5,41 millió forint |