2010. március. 29. 00:37 Biró Csongor Utolsó frissítés: 2010. március. 28. 20:59 Autó

Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster

Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.

Megelégedett vigyorral adtuk át egymásnak a Fabia, a Fabia Combi, a Roomster, a Fabia Scout, a Fabia Combi Scout és a Roomster Scout kulcsait. A skodások nem árultak zsákbamacskát, öt perces sajtótájékoztatón sorolták fel az újdonságokat: az autó orra optikailag szélesebb lett az új 3D-s lámpatestekkel, megváltozott a hűtőrács formája, új a kormány és a sportkormány, új az érintőképernyős Amundsen navigáció, új a klímakonzol, alapáras a projektoros fényszóró, feláras a kanyarkövető lámpa, az elektromos tolótető, új a légbefúvó nyílások szegélyének krómberakása, az Octavia tipográfiáját kapták meg a műszerfal órái, és a fedélzeti számítógép.

Autómenedzser
A lényeg azonban a motorfrissítés: az 1,2 literes közös nyomócsöves háromhengeres CR TDI motor 75 lóerős. Elfogadható lendülettel hajtja a Fabiát és a kombit, a Roomster Scouttal már kínlódik. A gyári átlagfogyasztása ötajtós Fabiában 3,3 liter, szén-dioxid-kibocsátása 99 gramm/kilométer. A Fabiánál 120 kilóval nehezebb Roomsterben sem fogyasztott többet 4,6 liternél. Hasonló szakaszon, sok emelkedővel és gyorsítással a Fabia Combi 1,2 TDI 4,3 litert fogyasztott, a szintén kipróbált 1,6 literes 105 lovas dízel csúcsmodell a Fabia Combi Scoutban 5 litert fogyasztott átlagban.

Ennél nem sokkal torkosabbak az új 1,2 literes TSI erőforrások, amelyek játszi könnyedséggel mozgatják még a Roomstert is. A motornak két változata érhető el, a kisebb, 86 lovas inkább a Fabia és a Fabia kombi mozgatására ideális, a 105 lovas a Scout és a Roomster változatokhoz ajánlott. Élmény volt a hétsebességes DSG-váltós Fabiával lenyomni piros lámpánál a görögöket, a legkedvesebb trófeám egy Cayenne Turbo volt. Persze a görögöknek eszük ágában sem volt versenyezni, igaz, 100 kilométer/órás sebesség alá csak lámpa közelében lassítanak. Sportfokozatban 5000-es fordulat környékén vált az automatika, de kézzel is válthatunk.

Az Európai Unió tagországaiba szállított összes jármű kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány előírásait, az 1,2-es hatvan lovas HTP-motor EU 5-ös változata később várható.

A mindennapos használat előnyei nem változtak: a Fabia Combi csomagtartója 505 és 1485 liter között variálható térfogatot kínál, a Roomster „VarioFlex” hátsó ülésrendszerével az eddigiekhez hasonlóan, a jövőben is mindenki számára az ideális mobilitás feltételeivel szolgálhat. A Roomster csomagtere 480-ról akár 1810 literig is bővíthető, színes tetővel is választható.

A ráncfelvarrott Fabia és Roomster már rendelhető, árai nyilvánosak, a régi motorokkal változatlanok (projektoros lámpákkal és gyári rádióval), a Scout modelleket az elhanyagolható érdeklődés miatt nem forgalmazzák nálunk. A 86 lovas 1,2 TSI alapára 3,401 millió forint (Roomster 3,979 millió Ft), a 105 lovas modell listára 3,754 millió forint (4,059 millió Ft), DSG-váltóval 4,04 millió (4,77 millió forint). Kilencven lovas, 1,6-os dízelmotorral 4,331 millió forint (4,703 millió forint), a 105 lovas változat 4,5 millió forintért kapható (4,785 millió forint), az 1,2 literes TDI hazai bemutatkozása később várható.

További képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés