Bemutató: új Opel Corsával Frankenstein váránál
Annyira halvány volt a facelift, hogy mi magunk sem győződtünk meg, hogy mi és mennyiben is változott.
Annyira halvány volt a facelift, hogy mi magunk sem győződtünk meg, hogy mi és mennyiben is változott. A hazaúton egymástól kérdezgettük, ki mit látott, ki mire emlékezett. A PR-szöveg és a hangsúly ezúttal a műszaki tartalomra helyeződött, az autó ízében-vérében változott meg. Új a futómű, a kormányzás és újak, erősebbek, tisztábbak és takarékosabbak a motorok.
11 millió Corsát adtak el eddig világszerte, a legutolsó változatból 1,4 milliót. Évek óta ott van a top 3-ban az európai kisautópiacon, így nem csoda, hogy felfrissül. Mostantól motorkínálata 13 százalékkal takarékosabb, mint a korábban futóé. Marad a háromajtós és az ötajtós változat, kanyarfény, fűthető kormánykerék, aktív fejtámlák, dombsegéd, panoráma tető és Flexfix kerékpárszállító kit is rendelhető a kisautóhoz. A kormányfűtés luxusautókat idéz, a hideg, szeles, esős menetpróba alkalmával kellemesen melegített. Az új Corsa árlistája nem változik, a vásárlók jobban járnak, ugyanazért a pénzért erősebb és modernebb autókat kapnak.
A teljes egészében Euro 5-ös motorválaszték zsigereiben megújult, mindegyik erőforrás erősebb és takarékosabb elődeinél. Az egyliteres háromhengeres immár 65 lóerős, az ördögi OPC pedig úgy maradt 192 lóerős, hogy közben a nyomatéka nőtt, a fogyasztása pedig csökkent. Az 1,4 literes benzines motor nálunk csak 100 lovas változatban kapható, más piacokon 87 lóerőst is árulnak. 1,2 literesből is kettőt kínál az Opel, a gyengébb 70 lovas, az erősebb 85, nálunk ez utóbbi rendelhető. A benzines változatokban váltási esedékességi jelzés ösztönös a takarékos vezetésre. Mindegyiket kettős vezérműtengellyel építették. Az 1,6-os benzines turbómotor gyengébb, 150 lovas változata a Corsa GSi-ben teljesít.
Frankenstein legendája |
Az egyik Grimm-testvér, Jacob Darmstadt közelében gyűjtött népi legendákat. A Frankenstein várban is járt, itt hallott arról a régi esetről, hogy egy alkimista (Johann Conrad Dippel von Frankenstein) vérből meg halottak szerveiből élőlényt támasztott fel. Elküldte a sztorit angliai fordítójának (Mary Jane Clairmont), aki, hogy-hogy nem, éppen Mary Shelley mostohaanyja volt. Az ifjú Mary annyira belelkesült a történettől, hogy pár évvel később, amikor a Rajnán hajókázott Claire testvérével és későbbi férjével Percy-vel, maga is meglátogatta ezt a várat Hessen tartományban. Pár év múlva megírta regényét doktor Frankensteinről és az általa teremtett lényről, akinek amúgy nincs neve, és az elején még jó fej, csak az emberektől megtanul csúnyán viselkedni (via Simon doktor).
|
A dízelek nagyon takarékosak, az 1,3-as 75 és 90 lóerős és az izmos, 1,7-es 125, valamint 130 lovas egység egyaránt öt liter körül fogyaszt. A német autópályán kínozva sikerült hét literre felvernünk az átlagfogyasztást, igaz legalább félórán keresztül 180 kilométer/órás sebesség fölött haladtunk. A szupertakarékos Ecoflex 95 lóerősre izmosodott – Dr. Muckenfuss mérnököt idézve: ne csak takarékos, hanem élvezetes is legyen -, szén-dioxid-kibocsátása 98-99 gramm/kilométerre mérséklődött. A háromajtós elméleti fogyasztása 3,7 liter száz kilométerenként, nekünk a hegyi szakaszokon 4,8 literes átlagot sikerült elérni. A magasabb étvágy összefügghetett a helyszínnel, amelyet meglátogattunk. Burg Frankenstein nem hangzik hívogatóan, mégis felkaptattunk a 350 méter magas hegyre, ahonnét Frankfurtig ellátni. Szerencsére volt visszaút.
Biró Csongor
Opel Corsa 1,2 (3a) /1,3 Ecoflex (3a)/1,7 CDTi (5a) | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1229/1248/1686 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 85 lóerő 5600-as fordulaton 95 lóerő 4000-es fordulaton 130 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 115 Nm 4000-es fordulaton 190 Nm 1750-3250-es fordulaton 300 Nm 2000-2500-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2511 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3999/1737/1488 |
Csomagtér | 285-1100 liter |
Saját tömeg (kg) | 1100-1145 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 172/177/200 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 13,6/12,3/9,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Országút | 4,4/3,2/3,8 |
Város | 6,9/4,6/5,6 |
Vegyes | 5,3/3,7/4,6 |
Tesztfogyasztás | 6/4,8/7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 124/98/119 |
ÁRA | 3,115-4,802 millió forinttól |