2010. február. 17. 14:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. február. 17. 13:46 Autó

Mi történik, ha a visszahívásban cégautó érintett?

Az utóbbi hetek autó visszahívásai nem csak a magánszemélyeket érintik, egy-egy népszerűbb autótípus esetén akár egy vállalat élete is megbénulhat. Hogyan készülnek fel az ilyen esetekre a flottakezelő cégek?


- A flottakezelők által üzemeltetett céges autók többnyire nem a vállalat tulajdonában vannak. Az autógyártók márkaképviseletei ezért a tulajdonos lízingcéget értesítik, ha bármilyen műszaki hiányosság, hiba merül fel egy-egy autótípusnál. Különösen nagy jelentősége van ezért annak, hogy a flották kezelői a lehető legrövidebb időn belül értesítsék a velük szerződésben álló cégeket. Ne feledjük, a cégektől a hírnek még az autó használójához is el kell jutnia, aki esetleg vidéki telephelyen vagy külföldön tartózkodik – hívja fel a figyelmet a gyors ügyintézés fontosságára Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.

A visszahívási akciók – amikor az autógyárak a garanciális meghibásodásokat figyelik, és a gyakran előforduló, konstrukciós hibákat megelőzendő egyes alkatrészeket kicserélnek – nem egyedi esetek az autós világban. A tömeges visszahívások azonban szerencsére nem jellemzőek Magyarországon, és a most napvilágra került esetekben is csak pár órára kell nélkülözniük az autóikat a tulajdonosaiknak. Ha azonban a felülvizsgálat, a javítás hosszabb időt vesz igénybe, az egy cég életében komoly fennakadásokat is okozhat. Az ilyen esetekre a flottakezelési megállapodások csereautó szolgáltatása adhat segítséget.

Hirdetés