2009. november. 26. 15:30 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. november. 26. 15:07 Autó

Óriási Toyota-visszahívás

Minden idők egyik legnagyobb visszahívási akcióját jelentette be a Toyota az Egyesült Államokban: a japán gépkocsigyártó 4 millió autó gázpedálját cseréli ki, mert azok beakadhatnak a padlószőnyegbe, és balesetet okozhatnak.

A japán vállalat közlése szerint az autókban lévő gázpedálokat rövidebbre cserélik, hogy ne akadjanak be  a szőnyegbe. A visszahívás egyebek mellett a Camry, a Prius és a Lexus modelleket érinti, de csak az Egyesült Államokban, mert csak ott szerelik fel a szóban forgó padlószőnyegekkel az autókat.

Mint azt az Autómenedzser.hu korábban megírta, a história szeptember végén vette kezdetét, amikor a Toyota fennállása eddigi legnagyobb, 3,8 milliós visszahívását rendelte el Észak-Amerikában, miután egy kaliforniai család egy Lexus E350-essel tragikus baleset szenvedett. A családfő közvetlenül a baleset előtt, menet közben telefonon értesítette a rendőrséget, hogy beakadt a gázpedál és közel 200 km/órás sebességgel száguldanak az autópályán.

Az ominózus incidensig  közel 100 hasonló, hirtelen gyorsulásos esetet jelentettek, amiből 17 balesettel, 5 pedig tragédiával végződött, a Toyota elrendelte hét modelljének visszahívását. A gyártó közleményben tudatta: a rögzítés nélküli padlószőnyegbe akadó gázpedál okozza a jelenséget, így arra kérték a tulajdonosokat, hogy a vezető felőli oldalon rögzítsék vagy távolítsák el a padlószőnyeget, utángyártottat pedig egyáltalán ne használjanak.

Mivel a közúti biztonsággal foglalkozó elemzések szerint a lavina elindulta óta már kétezer fölé emelkedett a Toyota-modellekkel kapcsolatos, hasonló problémák száma és az ebből eredő több mint 200 balesetben összesen 16 ember veszítette életét, a tulajdonosok egyre nyugtalanabbak. Az üggyel részletesen foglalkozó ABC News szerint a Toyota-tulajok nem hisznek a gyár által közzétett, padlószőnyeges indoklásnak sem.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.