2009. szeptember. 29. 15:37 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 29. 15:22 Autó

Mitsubishi Colt teszt: torkos zsivány

Furcsa, hogy női autó kinézete ellenére egyetlen nőnek, csajnak, lánynak, asszonynak sem...

am


Furcsa, hogy női autó kinézete ellenére egyetlen nőnek, csajnak, lánynak, asszonynak sem tetszett. Azt mondták rá ronda, szinte szabadkoznom kellett, hogy ilyen bestiát tesztelni mertem. 

am



Az autó külsejét morcosabbra vették a Ralliart szakemberei, a kötények, a küszöbidomok, a hátsó szárny, a 16 hüvelykes sötétszürke könnyűfém felnik széles 205/45-ös abroncsokkal és a formás kipufogóvég jelzik a Mitsubishi versenysportos tapasztalatait. A kis Colt belekiabálja a világba, hogy világbajnok vérvonalából származik. De mivel csúnyácska, a kiabálással nem megy semmire, másképp kell bizonyítania. A sofőr tudja ezt, és a kezdeti tétova méregetés, az ótvaros belső fikázása, a kőkemény futómű és az alig szervós kormány ízlelgetése után megteszi, amit egy férfinak tennie kell: beletapos a gázba. A kisautó ledobja álságos szerkóját és vadállatként veti bele magát az aszfaltcsíkok dzsungelébe. Hörög a kipufogó, visít a turbó és tépi ki kezünkből a 150 ló ereje a kormányt. Belefáradt a kezem, belefájdultak az ízületeim a zabolázásba, komoly munka a Colt turbó vezetése, a feleségemnek emiatt nem tetszett a kocsi. A kemény és merev kormányt nem szereti, a rázós futóművet és a nehezen helyet találó váltót sem komálja. 

am



Én pont az ellenkezője vagyok, ettől a keménységtől beindulok, fogalmam sincs, hányszor villant az elmúlt héten a traffipax. Néhányszor eleresztettem a hajam. A kicsi kocsi pillanatok alatt (7,6 másodperc) van százon, a 160-170-es tempó számára az ideális, de 200 fölött sem érzi rosszul magát. Annál inkább a vezető, aki szinte nem hisz a szemének, mennyire a Colt vérében van a száguldás. 

am



A vezetés élménye után csak legyintek, amikor ócsárolják az elavult kapcsolókat, a minősíthetetlen anyagválasztást és a viszonylag magas, közel ötmilliós árat. És még nem is beszéltünk a drasztikus étvágyáról. A közel nyolcszáz kilométeres, tempós tesztelés során 9,27 liter benzint fogyasztott az 1,5-ös turbós Colt.

Fotó: Bíró Milán




[[ Oldaltörés: Tágas vad és megéri az árát ]]


am



A váltó túl mélyen van, jellegtelen a fogása, de fő baja, hogy csak ötsebességes. A pici központi kijelzőn a számítógép jelzi a váltási pontot, nem sikerült soha eltalálnom, nem tanul a rendszer, ilyen sportos kocsiban felesleges. Futóműve pontos és könyörtelen, macskaköves úton látjuk magunk előtt Illés szekerét. Hiperaktivitása megtanítja velünk erősen markolni a kormányt, a legkisebb úthiba is büntet, ha tempósan haladunk. Kanyarban hajlamos a kitörésre, vészfékezéskor bekapcsol a vészvillogó (ESS).

am



A sportülés jól tart, alumínium pedálok és fehér számlap jelzik a házi tuningot, van hat légzsák, elektronikus menetstabilizátor, a tempomatot a kormányról vezérelhetjük. A beltér meglepően tágas, kisautóhoz mérten táncteremben érezhetjük magunkat. A körbelátást csak a villásfarkú A-oszlop zavarja, könnyű vele parkolni. Sok a tárolórekesz. A fejtér akkor, hogy a svájci gárda tagjai is kényelmesen elférnek, a hátsó sorok helykínálata sem szűkös. Ami kicsi, az a csomagtartó, pedig ügyes trükköt alkalmaznak: könnyű lemez rejt egy részt a csomagtér alatt, az teszi síkká a padlót. Minimum 186 liternyi pakk fér a Coltba, ha nem rekeszelünk, maximum 295 liter. 

am



A zajcsillapítás nulla, talán az egyik legzajosabb autó volt, amit vezettem. Nem csupán a morcos kipufogó, a peres gumik, az orrunk előtt dobogó motor ordít, de a menetzaj is elviselhetetlen. Legalább nem alszunk el benne. 

am



Ha az ára miatt fanyalgunk, nézzük, mennyiért adnak 150 lóerős kisautót a magyar piacon?

 
Típus
Teljesítmény
Motor
Ár/megjegyzés
Ft/LE
Fiat Grande Punto
120 LE
1,4 T-Jet
3,7 millió / akciós ár
30833
Peugeot 207 Premium
120 LE
1,6 VTI
4,181 millió Ft /automata
34841
Suzuki Swift Sport
125 LE
1,6 VVT
4,245 millió Ft / 3 ajtós
33960
Ford Fiesta Titanium
120 LE
1,6
4,283 millió Ft
35691
Mitsubishi Colt Ralliart
150 LE
1,5 Turbo
4,669 millió Ft
31126
Alfa Romeo Mito
155 LE
1,4 Turbo
5,19 millió Ft / 3 ajtós
33483
Opel Corsa GSi
150 LE
1,6 Turbo
5,466 millió Ft
36400
Seat Ibiza FR
150 LE
1,4 TSI
5,54 millió Ft / DSG-váltóval
36933
Peugeot 207 RC
175 LE
1,6 Turbo
5,55 millió Ft / 3 ajtós
31714
Seat Ibiza SC Cupra
180 LE
1,4 TSI
6,144 millió Ft / 3 ajtós
34133
Opel Corsa OPC
192 LE
1,6 Turbo
6,196 millió Ft / 3 ajtós
32270
Renault Clio Sport
203 LE
2,0
6,49 millió Ft / 3 ajtós
31970
Mini Clubman Cooper S
175 LE
1,6 Turbo
7,6 millió Ft / 3 ajtós
43428
BMW 118i
143 LE
2,0
7,8 millió Ft
54545
 

Biró Csongor

Fotó: Bíró Milán

Fotó: Bíró Milán
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

am

am

am

am

 


Mitsubishi Colt Ralliart
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1468
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 210 Nm 3500-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2500
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3940/1695/1550
Csomagtér186/294-1032 liter
Saját tömeg (kg) 1090
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 7,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 8,6
Országúti 5,7
Vegyes6,9
Tesztfogyasztás9,27
CO2 kibocsátás (g/km) 161
ÁRA Alapára 4,669 millió Ft.



Hirdetés