2009. szeptember. 16. 22:42 Biró Csongor Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 16. 23:08 Autó

Mitsubishi Lancer Sportback teszt: unalmas cégautó

Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.

A Sportback orra lenyűgözően agresszív, mozgásban van, harap, felfal, támad. A fogai viszont kihullottak, mint egy vegetáriánus cápának. Ideális cégautónak, hisz minden fontos jellemzőben erős: tágas, kényelmes, nagy, variálható, egyszerű, időtálló, korszerű, tartós, megbízható, biztonságos, értéktartó. A gazdaságosság más tészta, a Lancer Sportback nem olcsó tucatautó, 5,2 milliós alapára és 1,8 literes motorja középvezetői státust feltételez. A tempomat és a Bluetooth-kihangosító is az üzleti jellegét erősíti az autónak. Ez utóbbi érdekessége, hogy csak hangutasításokkal lehet telepíteni a kapcsolatot. Mókás, ahogy a női hangban testet öltő domina boszorkány utasítgat. Ha a telefonszámokat nem mondjuk elég gyorsan angolul (németül, franciául stb.), kezdhetjük elölről, vagy ha szerencsénk van, egy idegent hív fel. Még az is kedvesebb. Csak álló helyzetben párosodik, fő a biztonság.

A beltér tágas, a hátsó sorban is kényelmesen elfértem magam mögött, de 180 centi fölöttiek szűknek érezhetik a fejteret. A csomagtartó bővíthető (1394 literig), a hátsó ülések 60/40 arányban osztottan is dönthetők. A csomagtér-padló alatt titkos rekesz található – magassága egy laptoptáskának elég –, ha lesüllyesztjük a padlót, a csomagtér nem lesz ugyan sík, ám többet pakolhatunk. A furcsa hátsó nem takar nagy poggyászteret, elrendezéstől függően a tárolókapacitás 288 és 344 liter között van. Az első kartámasz kétszintes tárolót rejt, a hátsó könyöklőben dupla pohártartót találunk, a frissítők hidegek maradnak a hűthető kesztyűtartóban.

© Autómenedzser
Sok választási lehetőséget nem kínál a vásárlóknak a Mitsubishi, a Sportback csak a lomha 1,8 literes, 143 lovas motorral választható. Ínyencek kormányról is kapcsolható CVT-váltóval rendelhetik 360 ezer forinttal drágábban.

3500-4000-es fordulaton jut eszébe az autónak, hogy az Evolution rokona, ilyenkor kissé agilisebbé és hangosabbá válik. A 450 kilométeres tesztelés során főként városi használatban 8,1 liter benzint fogyasztott a Lancer. Futóműve feszes, rugózása lágy, kanyarban hajlamos a dőlésre, dacára az új többlengőkaros hátsó futóműnek. Az ötsebességes váltó pontos, darabos és hangos. Tesztautómban alig volt 4500 kilométer, a kézifék karja lazán állt, legmagasabbra húzva fogott csak.

Menetstabilizálóját és kipörgésgátlóját (ASTC) fékerőelosztó (EBD) és blokkolásgátló egészíti ki, zsúfolt országúton vészmegállási jelzőrendszer (ESS) villog, ha vészfékezünk. Ütközés esetén hét légzsák gondoskodik védelmünkről, a vezetőt térdlégzsák is óvja. A modell az EuroNCAP szigorított töréstesztjén maximális, ötcsillagos eredményt ért el.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.