2008. április. 04. 14:45 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 15. 13:47 Autó

Megérkezett a Sétagalopp, azaz a Mitsubishi Fuso Canter

Daimler, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Fuso, Canter. Ez nem valami feladvány, hanem az új, mostantól hazánkban is forgalmazott haszonjármű családfája. Az építőipar, a szállítmányozás, a kommunális üzletág, a tereprendezés új eszközzel gyarapodott. Kipróbáltuk.

© Autómenedzser
Nem véletlen, hogy a Daimler-csoport 85 százalékos tulajdonában lévő márkát a térségünkben is bevezetik az idén, Szlovénia, Szerbia, Horvátosrszág, Bulgária, Bosznia-Hercegovina mellett. A Daimler CV Trucks (haszonjármű üzletág) három márkája – a Mercedes-Benz, a Mitsubishi Fuso, Freightliner – közül a legtöbb járművet (188 ezer 700 autót) japán gyökerekkel adtak el. A Cantert Magyarországon a Pappas Csoport márkakereskedői értékesítik.

A Mitsubishi Fuso története 1932-ben kezdődött, a Canter (lefordítva Sétagalopp) históriája 1963-ig nyúlik vissza. Akkor mutatkozott be Japánban a bulldogfülkés, két tonna teherbírású teherautó. 25 éve az Európának szánt Canterek Portugáliában készülnek, ám számos fődarabjuk továbbra is a japán anyaüzemből érkezik. Eddig több mint 3,2 milliót gyártottak belőle, számuk évente 120 ezerrel gyarapszik.

© Autómenedzser
A bruttó össztömeg a B-kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 3,5 tonnától két lépcsőn át (5,5 és 6,5 tonna) 7,5 tonnáig terjed, a legnagyobb teherbírás megközelíti az öt tonnát (4920 kilogramm), ami a kategória egyik legjobbjává teszi. Sokféle fülke és felépítmény közül lehet választani. Az egyszerű szabványos kabin kis helyigényű, a szélesebb komfortkabin már három személynek kínál kényelmes elhelyezést, míg a négyajtós hétszemélyes kivitel egész brigádot képes kiszállítani a munkavégzés helyszínére.

A cikk folytatása az Autómenedzseren olvasható. Kattintson.
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.