Milyen autót vesznek Suzuki Swift helyett válságban a magyarok?
A JATO Dynamics havi elemzéséből ismét bebizonyosodni látszik az a tény, hogy az új modellek képesek felpörgetni az eladásokat még válság idején is. A hazai autópiacon tart a mélyrepülés, 48,96 százalékos a visszaesés. A Suzuki Swift forgalma brutálisan visszaesett, havonta 1000-1500-zal kevesebb fogy, mint tavaly.
Az új Ford Fiesta kelendő, 15,6 százalékkal többet adtak el a jövevényből, mint a korábbi modellből tavaly februárban, 27 692 fogyott az év második hónapjában. Az európai autópiac februári eladásai 18,3 százalékkal alacsonyabbak a tavalyi év azonos hónapjához képest, az első két hónap összesített eredményei pedig 22,9 százalékkal maradnak el a tavalyi év azonos időszakától, tisztán látszik, hogy a fogyasztók a legújabb modellekre költik legszívesebben a pénzüket.
A legnagyobb forgalmat generáló gyártókat leszámítva a Jaguar és az Alfa Romeo tudhatja magáénak a legnagyobb számszerű növekedést 2009 eddig eltelt időszakában, emit elsősorban az XF és a Mito modelljeik sikeres bevezetésének köszönhetnek. A Jaguar 9 százalékos növekedést ért el tavaly februárhoz képest, az eslő két hónap növekedése pedig 25,1 százalékra rúg a tavalyi év első 2 hónapjához viszonyítva. Az Alfa Romeónál a februári emelkedés 19,5 százalék, az év első 2 hónapjának növekménye pedig 7,1 százalék.
© Ford |
A Volkswagen Európában a legkeresettebb márka, megelőzve a Fordot, a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot. Az év első két hónapja összesített számai alapján is a Volkswagen vezet, őt követi a Ford, a Fiat az Opel/Vauxhall és a Peugeot.
Márka | Február 2009 | Február 2008 | változás | 2009 I-II. hónap | 2008 I-II. hónap | Változás |
VOLKSWAGEN | 109,632 | 117,877 | -7.0% | 214,956 | 247,977 | -13.3% |
FORD | 80,821 | 87,829 | -8.0% | 170,789 | 199,188 | -14.3% |
RENAULT | 71,307 | 91,809 | -22.3% | 132,952 | 184,122 | -27.8% |
OPEL/VAUXHALL | 69,341 | 88,561 | -21.7% | 135,115 | 189,490 | -28.7% |
FIAT | 69,316 | 86,529 | -19.9% | 135,426 | 178,587 | -24.2% |
PEUGEOT | 66,512 | 93,064 | -28.5% | 133,867 | 183,573 | -27.1% |
CITROEN | 56,853 | 73,451 | -22.6% | 116,895 | 154,488 | -24.3% |
TOYOTA | 52,219 | 64,756 | -19.4% | 102,313 | 138,604 | -26.2% |
AUDI | 42,932 | 46,310 | -7.3% | 89,316 | 95,628 | -6.6% |
MERCEDES | 35,380 | 52,829 | -33.0% | 76,515 | 112,331 | -31.9% |
A Volkswagen Golf továbbra is tartja vezető pozícióját az európai tabellán 2009 februárjában is, sőt még feljebb tornázta piaci részesedését tavaly februárhoz képest. A Golf a Ford Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, a Fiat Pandát, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Opel/Vauxhall Astrát szorította maga mögé.
A Golf vezeti a 2009-es eddigi összesített eladási listát is, megelőzve ezzel a Fiestát, a Peugeot 207-est, a Ford Focust, az Opel/Vauxhall Corsát, a VW Polót, a Fiat Pandát, a Fiat Puntót, a Renault Cliót és az Audi A4-et.
Márka/ Modell | Február 2009 | Február 2008 | változás | 2009 I-II. hónap | 2008 I-II. hónap | változás |
VOLKSWAGEN GOLF | 34,759 | 36,323 | -4.3% | 69,151 | 78,254 | -11.6% |
FORD FIESTA | 27,692 | 23,947 | +15.6% | 59,482 | 52,498 | +13.3% |
PEUGEOT 207 | 26,559 | 38,390 | -30.8% | 51,919 | 76,624 | -32.2% |
FORD FOCUS | 21,460 | 26,573 | -19.2% | 43,856 | 60,691 | -27.7% |
FIAT PANDA | 20,538 | 19,429 | +5.7% | 38,122 | 41,593 | -8.3% |
OPEL/VAUXHALL CORSA | 20,523 | 28,155 | -27.1% | 39,956 | 61,347 | -34.9% |
VOLKSWAGEN POLO | 19,711 | 22,250 | -11.4% | 38,126 | 45,026 | -15.3% |
FIAT PUNTO | 18,575 | 26,606 | -30.2% | 35,708 | 57,178 | -37.5% |
RENAULT CLIO | 17,681 | 28,428 | -37.8% | 34,721 | 58,289 | -40.4% |
OPEL/VAUXHALL ASTRA | 17,273 | 27,039 | -36.1% | 32,564 | 55,912 | -41.8% |
A legtöbb európai ország autópiaca zuhant februárban. Az egyetlen kivétel Németország volt, ahol a roncsautó-prémium 21,5 százalékos növekedést hozott.
Magyarországon 48,96 százalékos volt a visszaesés az év első két hónapjában (februárban 45,97 százalék), a legnépszerűbb márka az Opel (piaci részesedése 13,2 százalék), a legnépszerűbb modell az Opel Astra (piaci részesedése 8,18 százalék). Éves szinten a legnagyobb bajban a Suzuki van (-69 százalék, 9,74 százalékos részesedés), de félhetnek a Toyotánál (-64 százalék, 4,88 százalékos piaci részesedés), a Chevroletnél (-62 százalék, 3,75 százalékos piaci rész) és a Skodánál is (-58 százalék, 5,94 százalékos piaci részesedés). Az év eddigi nyertese itthon a nagyok között a Nissan (+50 százalék) és a Renault (-6,9 százalék).
A vezető márkák itthon:
Opel 1246/1733 eladott autó február/első két hónap
Ford 988/1620
Suzuki 746/1279
Volkswagen 576/1147
Renault 430/890
Toyota 337/641
Skoda 302/780
Chevrolet 298/492
Nissan 284/729
Fiat 276/465
Népszerű modellek itthon:
Opel Astra 702/811
Ford Focus 447/682
Suzuki SX4 320/520
Volkswagen Golf 232/391
Suzuki Splash 229/352
Opel Astra Classic 214/316
Ford Fiesta 209/352
Opel Corsa 165/280
Suzuki Swift 161/332
Skoda Octavia 159/392