Mercedes CLC teszt: a legkisebb is számít
Tesztautóm is fehér volt, mint az eladott C-osztályos testvéreinek nagy része.
Tesztautóm is fehér volt, mint az eladott C-osztályos testvéreinek nagy része. Tény, jól néz ki ebben a színben, vonzó megjelenésében a sportcsomag (585 ezer forint) is sokat számított. A Mercedesnél enyhe túlzással sportkupénak hívják a legkisebb C-osztályost, az általunk kipróbált 1,8-as kompresszoros szépség sportautónak gyenge volt, de szépen morgott a motorja és a kipufogója egyaránt.
A 7 milliós alapáron vesztegetett kupéra még rá kell költenünk, hogy menő legyen. Tesztautóm néhány extrája összesen 3,5 millióval dobta meg az árat. Szépek a hatküllős felnik (420 ezer) elöl, hátul eltérő méretű 17 hüvelykes gumikkal, hasznos a parkoló asszisztens (elöl-hátul 220 ezer forintért, 20 kilométer/óra sebesség alatt már aktiválódik a szélvédő alatt elhelyezett grafikus kijelző előrementben, de még nem csipog), fölösleges a telefon előkészítés (111 ezerért), egyszerűbb lett volna a Bluetooth. Az ötfokozatú automatikus nyomatékváltó (580 ezer forint) kormány mögötti kapcsolókkal is működtethető, van komfort, kézi és sport üzemmódja. Az utóbbi izgalmas, ilyenkor érezni a kompresszoros motor 143 lóerejét. A DVD-alapú navigáció nagyképernyős, dizájnja elavult és nem lehet útvonaltervezés közben cédét hallgatni. Csak egy nyílása van. A bixenon lámpákat befordulást segítő funkcióval társították, irányjelzéskor és kanyarodáskor felkapcsolódik a megfelelő oldali ködlámpa.
Belseje fekete-ezüst, harmonikus, egyszerű, távol áll a hőzöngő extravaganciától, de kellemes. Sötétnek tűnik elsőre, kicsik az ablakfelületek. De amint az árnyékolót elektromosan behajtogatjuk, a dupla panorámatetőn (plusz 450 ezer forint) át beköltözik autónkba a világ. Fekete a fehér autó teteje, ami dögös. Ülésfűtés (100 ezerért) és automatikus duplaklíma kényeztet az alaphangrendszer minőségi, a tetőablak isteni, csak ne esett volna folyton az eső.
Mélyen ülünk a CLC-ben, szép a háromküllős kormány, a műszerfal óráinak kockás zászlós háttere és vörös mutatói adrenalinszint-növelőként hatnak. Rossz ugyanakkor a kilátás, kicsi a hátsó szélvédő és szerencsétlen a kialakítása, a mienknél alacsonyabb járműveket észre sem vesszük. Az oldalsó visszapillantók nagyok, elektromosan behajthatók. Knightrideres a popóján végigfutó LED-es középső féklámpa csíkja.
Motorja nem nevezhető erősnek, de ehhez a cicomás kasztnihoz pont elég. Főként női vásárlókra számít amúgy is a Mercedes-Benz, náluk nem fontos a gyorsulás. A váltó sportfokozatában egyébként nem vallunk szégyent, a CLC végsebessége automatával 215 kilométer/óra. Kis motorja nagy étvágyú, a 300 kilométeres kizárólag városban megtett tesztelés alatt 12 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.
A sportfutómű nem ront a menetkomforton, kellemesen vadóc az autó, az úthibákat csillapítja, csak a fekvőrendőrt nem bírja. Tapadása kiváló, a hátsókerék-hajtásnak köszönhetően élvezetes kanyarogni. Vizes utakon sem kell megcsúszástól félni, az ESP diszkréten teszi a dolgát. A fékek gyengék, a lassulás lehetne jobb.
A hátsó sorba két felnőtt is befér kényelmesen, bár kisgyerekek jobban ellubickolnak a napsütésben, Isofix bekötési pontok vannak. Nincs kartámasz, lehajtható könyöklő és pohártartó. A bejutás nem nehéz, az első ülések könnyedén előretolhatók. A csomagtartó 310 literes.
B. Cs.
Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor (automata) | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1796 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 143 lóerő 4200-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 220 Nm 2500-4200-as fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2715 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4448/1728/1405 |
Csomagtér | 310 liter |
Saját tömeg (kg) | 1495 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 215 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 11,7 |
Országúti | 6,4 |
Vegyes | 8,3 |
Tesztfogyasztás | 12 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 198 |
ÁRA | Az autó alapára 7,081 millió forint |