2009. február. 05. 04:18 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. február. 04. 18:32 Autó

Mercedes-Benz CLC teszt: szép test, szép lélek

Feltűnően szép, kellemesen nyugodt és szépen énekel. A Mercedes-Benz CLC fiatalos, nőies lendületet hozott a stuttgartiak konzervatív, férfiorientált középkategóriájába.

© Autómenedzser
Tesztautóm is fehér volt, mint az eladott C-osztályos testvéreinek nagy része. Tény, jól néz ki ebben a színben, vonzó megjelenésében a sportcsomag (585 ezer forint) is sokat számított. A Mercedesnél enyhe túlzással sportkupénak hívják a legkisebb C-osztályost, az általunk kipróbált 1,8-as kompresszoros szépség sportautónak gyenge volt, de szépen morgott a motorja és a kipufogója egyaránt.

© Autómenedzser
A 7 milliós alapáron vesztegetett kupéra még rá kell költenünk, hogy menő legyen. Tesztautóm néhány extrája összesen 3,5 millióval dobta meg az árat. Szépek a hatküllős felnik (420 ezer) elöl, hátul eltérő méretű 17 hüvelykes gumikkal, hasznos a parkoló asszisztens (elöl-hátul 220 ezer forintért, 20 kilométer/óra sebesség alatt már aktiválódik a szélvédő alatt elhelyezett grafikus kijelző előrementben, de még nem csipog), fölösleges a telefon előkészítés (111 ezerért), egyszerűbb lett volna a Bluetooth. Az ötfokozatú automatikus nyomatékváltó (580 ezer forint) kormány mögötti kapcsolókkal is működtethető, van komfort, kézi és sport üzemmódja. Az utóbbi izgalmas, ilyenkor érezni a kompresszoros motor 143 lóerejét. A DVD-alapú navigáció nagyképernyős, dizájnja elavult és nem lehet útvonaltervezés közben cédét hallgatni. Csak egy nyílása van. A bixenon lámpákat befordulást segítő funkcióval társították, irányjelzéskor és kanyarodáskor felkapcsolódik a megfelelő oldali ködlámpa.

© Autómenedzser
Belseje fekete-ezüst, harmonikus, egyszerű, távol áll a hőzöngő extravaganciától, de kellemes. Sötétnek tűnik elsőre, kicsik az ablakfelületek. De amint az árnyékolót elektromosan behajtogatjuk, a dupla panorámatetőn (plusz 450 ezer forint) át beköltözik autónkba a világ. Fekete a fehér autó teteje, ami dögös.

Mélyen ülünk a CLC-ben, szép a háromküllős kormány, a műszerfal óráinak kockás zászlós háttere és vörös mutatói adrenalinszint-növelőként hatnak. Rossz ugyanakkor a kilátás, kicsi a hátsó szélvédő és szerencsétlen a kialakítása, a mienknél alacsonyabb járműveket észre sem vesszük. Az oldalsó visszapillantók nagyok, elektromosan behajthatók. Knightrideres a popóján végigfutó LED-es középső féklámpa csíkja.

Ülésfűtés (100 ezerért) és automatikus duplaklíma kényeztet az alaphangrendszer minőségi, a tetőablak isteni, csak ne esett volna folyton az eső.

© Autómenedzser
Motorja nem nevezhető erősnek, de ehhez a cicomás kasztnihoz pont elég. Főként női vásárlókra számít amúgy is a Mercedes-Benz, náluk nem fontos a gyorsulás. A váltó sportfokozatában egyébként nem vallunk szégyent, a CLC végsebessége automatával 215 kilométer/óra. Kis motorja nagy étvágyú, a 300 kilométeres kizárólag városban megtett tesztelés alatt 12 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.

A sportfutómű nem ront a menetkomforton, kellemesen vadóc az autó, az úthibákat csillapítja, csak a fekvőrendőrt nem bírja. Tapadása kiváló, a hátsókerék-hajtásnak köszönhetően élvezetes kanyarogni. Vizes utakon sem kell megcsúszástól félni, az ESP diszkréten teszi a dolgát. A fékek gyengék, a lassulás lehetne jobb.

A hátsó sorba két felnőtt is befér kényelmesen, bár kisgyerekek jobban ellubickolnak a napsütésben, Isofix bekötési pontok vannak. Nincs kartámasz, lehajtható könyöklő és pohártartó. A bejutás nem nehéz, az első ülések könnyedén előretolhatók. A csomagtartó 310 literes.

B. Cs.
Autómenedzser

© Autómenedzser

© Autómenedzser


Műszaki adatok (Oldaltörés)




Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor (automata)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1796
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 4200-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 220 Nm 2500-4200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2715
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4448/1728/1405
Csomagtér310 liter
Saját tömeg (kg) 1495
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 215
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 11,7
Országúti 6,4
Vegyes8,3
Tesztfogyasztás12
CO2 kibocsátás (g/Km) 198
ÁRA Az autó alapára 7,081 millió forint
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.