© Autómenedzser |
Az ötajtós Berline és a dögös Coupé kivitel itthon január 19-étől lesz kapható. Belül a Twingóból ismerős könnyebben leolvasható, kombinált digitális-analóg műszerfalat és kijelző fogadja a sofőr, a Laguna beltere kicsiben is jól néz ki. Ennek megfelelően minőségi benyomásokat szereztünk, finom, érzéki a felhasznált anyagok tapintása. Zavaró, hogy az indítógomb és a kártyabefogadó nyílás a középkonzol alján, a klímakezelő felület alatt kapott helyet. A kupéban jó volt ülni, hátra be sem mertem szállni, miután az első sorban is gond volt a fejtérrel. Erősebb kanyarokban lilára püfölhetjük mind a magunk, mind partnerünk halántékát. A kupé csomagtartója mély és szűk, pereme nagyon magas, hétköznapi feladatokra alkalmatlan. Az autó számos olyan felszereléssel kényeztethet (felár ellenében), amelyekkel hagyományosan csak magasabb kategóriás autókban találkozhatunk,ilyen az elektromos rögzítőfék, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a vezető távozásakor automatikusan aktiválódó ajtózár, vagy a Carminat Bluetooth DVD navigációs rendszer.
© Autómenedzser |
Miután az új Laguna 18 kilogrammal könnyebb lett elődjénél, az új Mégane Berline átlagosan nyolc kilóval nyom kevesebbet az előző generációs modellnél (azonos motor és felszereltség esetén), miközben az autó méretei nőttek. Most, amikor a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése és a magas üzemanyag-árak állnak a figyelem középpontjában, a Mégane modellcsalád számottevő mértékben megújult benzines és dízelmotorok széles választékát kínálja, amelyek a nagy teljesítményt környezetbarát jellemzőkkel társítják. A teljesítményükről és élvezetes vezethetőségükről híres dCi 85 és dCi 105 motorok mellé felsorakozott a dCi 130 is (1,9 literes), 2009 folyamán pedig megjelennek majd a nagy teljesítményű dCi 150 és dCi 160 motorok is. Mi a 105 lovas változatot vezettük, amely elég dinamikus a városi autózáshoz, autópályán, emelkedőkön azonban érződnek az egyötös motor határai. Természetesen benzinmotorokkal is rendelhetők: az ismert 1.6 16V két változata (100 és 110 lóerős) mellett 2009 folyamán megjelenik majd a kínálatban az új TCE 130 (130 lóerővel). A Mégane Coupéban pedig a kétliteres TCE 180 motor biztosítja a kupéhoz méltó csúcsteljesítményt (TCE = Turbo Control Efficiency).
© Autómenedzser |
A Renault Mégane modellcsalád tagjai élettartamuk végén 95 százalékban újrahasznosíthatóak, a bennük felhasznált műanyagoknak pedig csaknem 12 százaléka (átlagosan 22 kiló) újrahasznosított nyersanyagból származik.
A Mégane is megkapta a harmadik generációs Lagunában debütált, kettős oldalütközés-érzékelőket és a kétkamrás oldallégzsákokat. Ez a kialakítás az oldalütközésből eredő sérülések kockázatának minimalizálását szolgálja.
Már megjelenése napján akciózzák az új Mégane-t: az ötajtós 2,99 millió forinttól elvihető (1,6-os 100 lovas Authentique kivitel), a legolcsóbb dízel listaára 3,84 millió, de 3,34-ért is elvihető (85 lovas Authentique). A kupé ára 110 lovas motorral akciósan 3,49 milliótól indul, a legerősebb 180 lovas benzines változat akár 4,44 millióért elvihető Dynamique felszereltséggel. Jó hír, hogy az ABS mellett az ESP és a manuális klíma minden modellben alapfelszerelés.
B. Cs.
Autómenedzser
© Autómenedzser |
Műszaki adatok (Oldaltörés)
Renault Mégane Coupé dCi 105 |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1461 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 5 |
Max. teljesítmény lóerő | 105 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 240 Nm 2000-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4295/1808/1423 |
Csomagtér | 344-991 liter |
Saját tömeg (kg) | 1205 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 181 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,5 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 5,6 |
Országúti | 4,0 |
Vegyes | 4,6 |
Tesztfogyasztás | n.a. |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 120 |
ÁRA | 4,54 millió forinttól (listaár) |