A legtakarékosabb és legtisztább autók rangsora
Akiknek fontos a környezet-, illetve a természetvédelem, nem a márka, a szín, vagy a motor alapján választanak autót. Nekik sokkal fontosabb, hogy jármű a lehető legkevesebb szén-dioxidot bocsássa ki. A gyártók ritkán reklámozzák, mennyi szén-dioxidot bocsátanak ki egyes modelljeik. Nyugat-Európában az állam is díjazza a kedvezőbb kibocsátást: vagy kedvezményeket, vagy kisebb adót ró ki ezekre a kocsikra.
© Végel Dániel |
Mivel számtalan tényezőn múlik a károsanyag-kibocsátás, így összesített rangsort nem lehet állítani. Éppen ezért az ADAC a különböző kategóriákon belül próbált meg sorrendet megállapítani. A gázos Fiat Panda 100 kilométeren 8732 gramm szén-dioxidot bocsát ki, az ökoteszten 24 pontot kapott. Ezzel szemben a VW Passat Bluemotionból 13 885 gramm klímakárosító gáz távozik a kipufogón, mégis 40 pontot érdemelt saját kategóriáján belül. A teszt továbbá vizsgálta, hogy a mai Euro5, illetve Euro6 szabványnak megfelelnek-e a modellek, ugyanakkor azt is nézte, mennyi egyéb – amúgy nem mért – károsanyagot bocsátanak még ki.
© Toyota |
Az alsó-középkategóriás dízelek rangsorának élén a Fiat Bravo 1,6 JTD végzett. A középkategóriában a dízel autók viszik a prímet, hiszen itt nem nagyon vannak hibrid modellek. A felső-középkategóriában a Skoda Superb vezet. Nagyon jó helyezést ért el továbbá a kétszer olyan erős BMW 530i, amely 272 lóereje ellenére a harmadik 80 ponttal.
A felső kategóriás járművek között a benzinesek értek el jó eredményt. Az új hetes BMW-t még nem tesztelték. A kisautóknál a dízel modellek nyertek. A VW Polo Bluemotion és az Opel Corsa 1,3 CDTI ecoFlex messze kimagaslik a többi közül. Ugyanakkor a gázüzemű autók közül a Fiat Panda 1,2 8V Natural Power a legtisztább a kategóriájában: 100 kilométerenként 4,41 kilogramm földgázt fogyaszt. Így a kis olasz jármű kíméli leginkább a környezetet és a pénztárcát.
Minik
Modell | Kategória | Teljesít-mény | Hengerűr-tartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
Fiat Panda 1.2 8V Natural Power | Euro4, 5L | 38 | 1242 | Gázüzem | 4,41 | 48 | 24 | 72 |
Fiat 500 1.3 JTD Multijet 16V Lounge (DPF) | Euro4, 5L | 55 | 1248 | Dízel | 4,4 | 44 | 25 | 69 |
Chevrolet Matiz/Spark 0.8 LPG S (benzinüzem) | Euro4 | 38 | 796 | Benzin/ | 5,62 | 48 | 18 | 66 |
Chevrolet (EU) Matiz 0.8 LPG S (gázüzem) | Euro4 | 38 | 796 | Benzin/ | 7,3 | 40 | 25 | 65 |
Hyundai i10 1.1 Classic E | Euro4, 5L | 49 | 1086 | Otto (benzin) | 5,6 | 44 | 20 | 64 |
Citroen C1 HDi 55 Style | Euro4, 5L | 40 | 1398 | Dízel | 4,5 | 39 | 24 | 63 |
smart fortwo coupé 1.0 mhd pulse | Euro4, 5L | 52 | 999 | Otto | 5,75 | 46 | 17 | 63 |
Citroen C1 1.0 Style | Euro4, 5L | 50 | 998 | Otto | 5,91 | 46 | 16 | 62 |
Fiat Panda 1.1 8V Active | Euro4 | 40 | 1108 | Otto | 6 | 48 | 14 | 62 |
Kisautók
Modell | Kategória | KW | Hengerűrtartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex (DPF) | Euro4, 5L | 55 | 1248 | Dízel | 4,84 | 42 | 33 | 75 |
VW Polo BlueMotion (DPF) | Euro4, 5L | 59 | 1422 | Dízel | 4,28 | 41 | 34 | 75 |
Skoda Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine (DPF) | Euro4, 5L | 59 | 1422 | Dízel | 4,56 | 40 | 31 | 71 |
Opel Corsa 1.0 Twinport | Euro4 | 44 | 998 | Otto | 5,98 | 48 | 23 | 71 |
Citroen C3 1.4 16V Stop & Start SensoDrive | Euro4 | 65 | 1360 | Otto | 6,19 | 47 | 22 | 69 |
Renault Clio 1.2 16V | Euro3 und D4 | 55 | 1149 | Otto | 6,3 | 48 | 21 | 69 |
Subaru Justy 1.0 Active | Euro4, 5L | 51 | 998 | Otto | 5,87 | 42 | 26 | 68 |
Citroen C3 HDi 110 FAP Exclusive | Euro4, 5L | 80 | 1560 | Dízel | 5,06 | 43 | 25 | 68 |
Alsó-középkategória
Modell | Kategória | KW | Hengerűrtartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
Toyota Prius 1.5 Hybrid Sol | Euro4, 5L | 82 | 1497 | hibrid | 5,02 | 50 | 39 | 89 |
Honda Civic 1.3 i-DSi i-VTEC | Euro4, 5L | 70 | 1339 | hibrid | 5,53 | 48 | 35 | 83 |
Mercedes B 170 NGT (földgáz meghajtás) | Euro4 | 85 | 2034 | Gáz | 4,99 | 49 | 33 | 82 |
Citroen Berlingo 1.4 Bivalent Multispace Plus (gáz) | Euro3 | 50 | 1360 | Gáz | 5,58 | 50 | 28 | 78 |
Fiat Bravo 1.6 JTD Multijet 16V Emotion (DPF) | Euro4 | 88 | 1598 | Dízel | 4,97 | 43 | 35 | 78 |
VW Touran EcoFuel Trendline (földgáz meghajtás) | Euro4 | 80 | 1984 | Gáz | 5,57 | 50 | 28 | 78 |
Chevrolet Nubira/Lacetti Wagon 1.8 LPG CDX (autógáz meghajtás) (LPG) | Euro4 | 89 | 1796 | Gáz | 8,94 | 46 | 31 | 77 |
Chevrolet Nubira /Lacetti Wagon 1.8 LPG (benzinüzem) | Euro4 | 69 | 1598 | Gáz | 5,53 | 49 | 28 | 77 |
Középkategória
Modell | Kategória | KW | Hengerűrtartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
VW Passat Variant BlueMotion (DPF) | Euro4 | 77 | 1896 | Dízel | 5,22 | 42 | 40 | 82 |
VW Passat BlueMotion (DPF) | Euro4 | 77 | 1896 | Dízel | 5,21 | 42 | 40 | 82 |
VW Passat 1.4 TSI Comfortline | Euro4 | 90 | 1390 | Otto | 6,95 | 48 | 33 | 81 |
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Top (DPF) | Euro4 | 103 | 1998 | Dízel | 5,74 | 45 | 36 | 81 |
Skoda Octavia Combi RS TDI (DPF) | Euro4 | 125 | 1968 | Dízel | 5,62 | 44 | 37 | 81 |
BMW 318d (DPF) | Euro4 | 105 | 1995 | Dízel | 5,33 | 41 | 39 | 80 |
Mazda 6 1.8 Exclusive | Euro4 | 88 | 1798 | Otto | 7,04 | 48 | 32 | 80 |
Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente | Euro4 | 85 | 1598 | Otto | 7,14 | 49 | 31 | 80 |
Volvo V50 1.6D Momentum (DPF) | Euro4 | 80 | 1560 | Dízel | 5,32 | 40 | 39 | 79 |
BMW 318d touring (DPF) | Euro4 | 105 | 1995 | Dízel | 5,38 | 40 | 39 | 79 |
Felső-középkategória
Modell | Kategória | KW | Hengerűrtartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
Volvo V70 2.4 Bi-Fuel CNG Momentum (Földgázüzem) | Euro4 | 103 | 2435 | Gáz | 6,5 | 50 | 37 | 87 |
Skoda Superb 2.0 TDI Elegance (DPF) | Euro4 | 103 | 1968 | Dízel | 6,32 | 43 | 40 | 83 |
BMW 530i | Euro4 | 200 | 2996 | Otto | 8,19 | 47 | 33 | 80 |
Mercedes E 200 Kompressor Classic | Euro4 | 120 | 1796 | Otto | 8,46 | 49 | 31 | 80 |
Saab 9-5 SportCombi 2.0t Biopower Vector (Etanolos) | Euro4 | 132 | 1985 | Otto | 12,4 | 50 | 29 | 79 |
Subaru Outback 2.5 ecomatic Comfort Automatik (Autógáz) (LPG) | Euro4 | 121 | 2457 | Gáz | 12,3 | 47 | 32 | 79 |
Saab 9-5 SportCombi 1.9 TiD Vector (DPF) | Euro4 | 110 | 1910 | Dízel | 6,46 | 40 | 39 | 79 |
Opel Signum 2.2 direct Cosmo | Euro4 | 114 | 2198 | Otto | 8,21 | 45 | 34 | 79 |
Audi A6 2.0 TDI (DPF) | Euro4 | 103 | 1968 | Dízel | 6,81 | 41 | 37 | 78 |
Nagyautók
Modell | Kategória | KW | Hengerűrtartalom | Motor | Fogyasztás liter/100 kilométer (gázüzemben kg/100 kilométer) | Káros anyag pont | Szén-dioxid pont | ADAC összpont |
Audi A8 2.8 FSI e multitronic | Euro4 | 154 | 2773 | Otto | 9,17 | 47 | 36 | 83 |
BMW 630Ci Coupé Steptronic | Euro4 | 190 | 2996 | Otto | 10,02 | 47 | 32 | 79 |
Mercedes SL 350 7G-Tronic | Euro4 | 232 | 3498 | Otto | 10,33 | 48 | 30 | 78 |
BMW 730d Steptronic (DPF) | Euro4 | 170 | 2993 | Dízel | 8,27 | 42 | 36 | 78 |
Lexus LS 600h L | Euro4 | 327 | 4969 | Hibrid | 10,08 | 43 | 32 | 75 |
Mercedes S 320 CDI 7G-Tronic (DPF) | Euro4 | 173 | 2987 | Dízel | 8,46 | 41 | 34 | 75 |
Mercedes S 350 7G-Tronic | Euro4 | 200 | 3498 | Otto | 10,6 | 47 | 28 | 75 |
Autómenedzser