Hódít az új Skoda Superb
Elindult hódító útjára nálunk is a Skoda Superb. Az új generációs felső-középkategóriás autóból idén 500 eladását tervezik. Erősségei a Twindoor csomagtérajtó, az AFS intelligens világítás, az összkerékhajtás és a választható 260 lovas V6-os motor, illetve a DSG duplakuplungos váltó.
Skoda Superb © Skoda |
A felszereltség gazdagodott, rendelhető érintőképernyős technikával működő és a gyors adathozzáférést 30 gigabájtos merevlemezes tárolójával biztosító új navigációs rendszer, valamint kétzónás automatikus légkondicionáló.
© Autómenedzser |
Az 1,9 literes TDI PD a dízelmotorok alapkonstrukciója, a legkedvezőbb árfekvésű, mégis kellő teljesítményű belépés lehetőségét kínálva a Superb sorozatba. A négyhengeres teljesítménye 77 kW (105 lóerő), 250 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékát pedig 1900 percenkénti fordulatszámnál éri el. A 100 kilométerenként 5,7 literes átlagfogyasztással e motor rendkívül gazdaságosnak számít (gyári adat), s kilométerenként 151 gramm szén-dioxid-kibocsátásával környezetkímélő erényeiről is tanúbizonyságot tesz. E változat végsebessége 190 kilométer/óra, a 0-100 kilométer/óra gyorsuláshoz pedig az alapdízel 12,5 másodpercet igényel. Teljesítményét ötfokozatú manuális sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.
Skoda Superb © Skoda |
Még magasabb igények kielégítésére készül a 2.0 TDI, amely common-rail közvetlen befecskendezéssel működik. Teljesítménye 125 kW (170 lóerő), forgatónyomatéki maximuma pedig 1750 és 2500 percenkénti fordulatszám között 350 newtonméter. A Superb kombinált hajtóanyag-fogyasztása ezzel a motorral 6 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 159 gramm. A csúcssebesség 222 kilométer/óra, s a csúcsdízel álló helyzetből 8,8 másodperc alatt gyorsítja a Superbet 100 kilométer/órás tempóra. A két erősebb dízelhez egyaránt hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, de a hatfokozatú kettős tengelykapcsolós, automatizált váltómű (DSG) is rendelkezésre áll. A dízelrészecske-szűrő mindegyik változat alapfelszereltségében szerepel.
A benzinesek kínálatát teljes mértékben a közvetlen benzinbefecskendezés jellemzi. Az 1,4 literes, négyhengeres TSI most debütál a Superb palettáján, s viszonylag kis hengerűrtartalma ellenére is 92 kW (125 lóerő) teljesítményt és 200 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál, amely az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre áll. A kompakt, feltöltött aggregát mindössze 10,5 másodperc alatt gyorsítja az új Superb modelleket nulláról 100 kilométer/órára, s 201 kilométer/óra legnagyobb sebességet biztosít. Kombinált hajtóanyag-fogyasztása a gyári sajtóanyag szerint 6,6 liter 100 kilométerenként. Kombinált szén-dioxid-kibocsátása 157 gramm kilométerenként.
© Autómenedzser |
A csúcsmodellt 191 kW (260 LE) teljesítményű, új 3,6 FSI V6-ossal vértezik fel, 2500 és 5000 közötti fordulatszám-tartományban 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Kombinált hajtóanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 10 liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 238 gramm. Ez az erőforrás mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a csúcsmodellt, amelynek sebességmérője 250 kilométer/órát is mutathat. A V6-os 3,6 FSI kizárólag az automatizált hatfokozatú DSG váltóművel kapható, s hatalmas erejét állandó összkerékhajtás segítségével adja át megbízhatóan az útfelületre. A rendszer változó nyomatékelosztással működik, amit a negyedik generációs Haldex-tengelykapcsoló elektronikus szabályozással végez. Normál tapadási viszonyok közepette a motor teljesítménye 100 százalékban az első kerekek felé irányul, ám szükség esetén a hátsó kerekekhez akár 2000 newtonméter is vezérelhető.
További információk, árak az Autómenedzser autós portálon.