Ha van szép kombi, akkor ez az
Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes...
Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes reménységét, az új Lagunát. A kombi amellett hogy sokkal szebb és praktikusabb, kevesebb kellemetlen meglepetést okozott. Itt működött például a sebességtartó és -határoló (tempomat), sőt a dupla panorámatető árnyékoló rolója is megfelelően rögzült. Minőségi kifogással csak az A-oszlopot borító bézs kárpit felszerelője ellen élhetnék, ez ugyanis lifegett: vagy rosszul építették be, vagy a riasztó beszerelésekor jártak el hanyagul, de az is lehet, hogy csak valaki rossz helyen kapaszkodott és véletlenül letépte a burkolatot.
Az alap mp3-as cucc szól olyan jól, mint a magasabb felszereltséghez társított Cabasse-rendszer, a kényelmes első ülések fűthetők, elektromosan állíthatók, memóriásak, a kormány multifunkciós, rajta a tempomat kapcsolói, mögötte a zenelejátszóé. A sebességfokozat megválasztását a fedélzeti számítógép felajánlja. Amennyiben takarékosan akarunk közlekedni, érdemes megfontolni, igaz, ha folyton skubizzuk a kijelzőt, könnyen bajba kerülhetünk a forgalomban. Hosszabb távon úgyis hozzászokunk az autóhoz és nagyjából azt a kapcsolási ritmust vesszük fel, amit a rendszer kínál.
Az alul enyhén vágott kormány precíz, közvetlen, ám kanyarokban korrigálni kell a kormányzást, a váltó kézre áll, pontosan kapcsolható, a motor hibátlan. 2000 ezres fordulat felett elemi erővel húz, alatta gyengécske. Városi használatban, 300 kilométeres tesztút során 7,2 liter gázolajjal beérte a Laguna.
A dizájnt nem rendelték a praktikum fölé, mégis szép a Laguna kombija. A rakodótér hossza hátsó ülésekkel 1120 milliméter, a csomagtartó nyílás szélessége alul 1030 milliméter, teherbírása átlagos, 430 kiló, térfogata alaphelyzetben 508 literes (ezzel az értékkel a középmezőnyben helyezkedik el, a Passat csomagtere 603 (a 90 literes pótkeréküreggel együtt) liter, a Mazda kombijáé 519 liter. Könnyedén pakolható, akasztók, fülek segítik a rakodást. A hátsó üléseket egy mozdulattal a puttonyból is ledönthetjük. Nagyobb hossza ellenére nem nőtt tengelytávja, így nem kényelmesebb hátul ülni a kombiban, mint az ötajtós változatban, a térdeknek szűk a hely, a lábfejek meg nehezen férnek be az első ülések alá.
B. Cs.
Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1995 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő/kW | 150 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 340 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2758 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4801/1811/1445 |
Csomagtér | 508-1593 liter |
Saját tömeg (kg) | 1621 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 210 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 9,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 7,8 |
Országúti | 5,0 |
Vegyes | 6,0 |
Tesztfogyasztás | 7,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 159 |
ÁRA | Alapára 7,59 millió forint (Privilege) |