2008. június. 20. 10:12 MTI Utolsó frissítés: 2008. június. 20. 13:20 Autó

Késik az e-útdíj bevezetése

Várhatóan 2010-ig nem vezetik be a már többször is megtorpedózott, úthasználattal arányos elektronikus díjfizetési rendszert (ED).

Az elektronikus díjfizetés 2010 előtti bevezetésére szakmai körökben is egyre kisebb esélyt látnak a pályáztatás és a kiépítés időigénye miatt. Az ED bevezetésének halogatása szakértői számítások szerint évi 30 milliárd forint - a matricadíjakból befolyó díjak feletti - bevételkiesést okoz, ennyivel kevesebb jut a közúthálózat fenntartására. 

A környező országok egymás után vezetik be az e-útdíjat, így még kerülő árán is megéri a teherautóknak, hogy Magyarországon menjenek át.

A megtorpedózás hátteréről itt olvashatnak.
 

Hirdetés
hvg360 Lenthár Balázs 2024. december. 16. 19:30

Rendszerváltás 35 – Belarusz, az ország, amely alól kidőlt a Szovjetunió

A totális szovjetorosz elnyomás sikerrel járt a nemzeti kultúra felszámolására indított hadjáratával, a gazdasági mutatók jók voltak, így az általános életszínvonal is szovjet viszonylatban magasnak volt tekinthető és ebből kifolyólag egészen a ’80-as évek második feléig Belarusz lakosságának nagy része semmiféle komoly változásra nem vágyott. Aztán jött Csernobil és utána egymást követően potyogtak ki a szó szoros értelmében vett csontvázak a szovjet múlt rég eltemetett szekrényéből. Ám még ezek sem ingatták meg a tagköztársaság népének bizalmát a szovjet keretrendszerben, és ha nem omlik össze a Szovjetunió, Belarusz talán még ma is önként és dalolva lenne a része. Bendarzsevszkij Anton külpolitikai elemzővel, a posztszovjet térség szakértőjével beszélgettünk.