Nem biztonságosak a távirányítós kocsi- és garázsnyitók
Alig találunk olyan új autót, amit nem adóvevős kulccsal nyithatunk, csukhatunk. A kényelem azonban a biztonság rovására megy. A bochumi egyetem egyik kutatócsoportja felderítette az adóvevős rendszer gyenge pontjait. A kulcsok könnyen megfejthetők a barkácsáruházakban kapható technikákkal.
Egyes adóvevővel felszerelt kulcsokat úgy alakították ki, hogy a csomagtartó zárját is nyitják, vagy a sötétben az autó világítását kívülről is képesek bekapcsolni. Ezzel csak az a probléma, hogy a működtető frekvencia egyszerű eszközökkel beazonosítható.
A távirányítós autó- és garázskapunyitók többsége viszonylag kevés erőfeszítéssel megfejthető. A bochumi egyetemen a kutatási projekt keretében feltérképezték az ún. Keeloq-biztonsági rendszer gyenge pontjait.
Legelőször az autógyártók biztonsági kódjait törték fel. Ehhez nem volt másra szükség, mint hogy megmérjék és kiértékeljék az adóvevős és távirányítós kulcsok mikroprocesszorainak az áramfelhasználását. A kísérletben résztvevők arról számoltak be, hogy megdöbbentően könnyen dolguk volt. Ha egy márkánál beazonosították a kódot, az már az adott márka összes típusára alkalmazható volt. A kutatók attól tartanak, hogy ezek az adatok hamarosan az interneten is hozzáférhetővé válnak, ami az autólopást gyerekjátékká tenné.
Már a barkácsáruházakban megvásárolható technikai megoldások is lehetővé teszik, hogy megfejtsük a járművek központi zárát vagy a garázskapunyitó adóvevő üzeneteit dekódoljuk. Ez kb. 100 méteres távolságból már működik, csupán két sikeresen elkapott szignál szükséges hozzá. Ezután már csak a gyártó kódjával kell rendelkeznünk, és máris képesek vagyunk rá, hogy az autót vagy a garázskaput úgy manipuláljuk, hogy magát a tulajdonost kizárjuk saját autójából vagy garázsából.
A Keeloq-rendszereket elsősorban a nem német autógyártók használják, illetve az utángyártott elemekben is megtalálható. A garázskapuknál majdnem minden gyártó a 90-es évek közepétől bevezetett technológiát használja. A garázskapukon és az autókon kívül még számos épület beléptető rendszerében is előfordul.