2008. május. 15. 16:20 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2008. május. 15. 22:30 Autó

Tiguan: fut, mint a mezei nyúl

Az egynégyes, kettős feltöltésű motor kitűnő választás a Tiguanhoz...

am



am

Az egynégyes, kettős feltöltésű motor kitűnő választás a Tiguanhoz, könnyedén röpteti a hobbiterepest. Annyira kedvelt motor, hogy a vásárlókat Németországban lebeszélik a kereskedők róla, mert egyszerűen nem bírják a gyárak a termelést, mindenki a kis turbót szeretné. Meg is értem őket, vérpezsdítően megy. Igaz , a kompresszor erőlködése a később belépő turbó teljesítményéhez képest halvány, de sokkal jobb, mint a turbólyuk. Az élénk motor határozottan és szinte azonnal reagál a gázadásra, nyitott ablakkal még a surrogást is jól hallani. 

am




A 150 ló bőven elég, a takarékosabbak a 140 lovas dízelt választhatják. Az erőt benzinben mérik, a Tiguan a 400 kilométeres teszt során, vegyes használatban, 30 kilométeres terepezéssel 9,6 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként. Az 1,4 literes motorhoz képest ez soknak tűnhet, de vegyük figyelembe az összkerékhajtást, a turbót és a nem túl áramvonalas formát. A motor hátránya, hogy akkor is pörgetjük – a sportosság érzete miatt –, amikor nem is szükséges. Kapható 170, illetve 200 lovas benzines, illetve 170 lovas dízel változatban is.


am

Hamisítatlan VW Golf belső fogad, minőségi jelleg, rendezett tartalom, ergonómia és átgondoltság jellemzi. A rögzítőfék elektronikus, volt, hogy magától kioldott, volt, hogy nem, rendelkezik gurulásgátló funkcióval. Az Auto Hold gomb megnyomásával állóra fékezés után nem mozdul az autó, legyen szó emelkedőről vagy lejtőről. Tempomattal együtt nem működik, de ez így természetes. 

[[ Oldaltörés: Szereti a könnyű terepet ]]




am

A Tiguan összkerékhajtása automatikus, elindulásnál mind a négy kereket meghajtja, utána a rendszer elsőkeressé válik, a Haldex-kuplungos megoldás alaphelyzetben csak a nyomaték 10 százalékát küldi a hátsó tengelyhez, de ha fordulatszám-különbséget érzékel az első és a hátsó tengely között, akkor a másodperc törtrésze alatt megnöveli a hátra jutó nyomaték nagyságát, akár 100 százalékra is.

A csomagtartó alaphelyzetben nem túl nagy, bevásárlókocsi méretű. De ha a hátsó üléspadot előre toljuk, hatalmassá válik a raktér (515 liter), és még így is kényelmesen elférünk. Első ránézésre nem nagy autó a Tiguan, de tulajdonságait megismerve kiderül, hogy a pont jó, méretre szabott kategória. A legjobban ez a kompakt jelleg tetszett, nem ormótlan, mégis terepre alkalmas, SUV, mégis szép, rövid, de kényelmes. Meglepően praktikus, a Golf Plusból örökölte rengeteg tárolórekeszét. Sörnyitó azért nincs benne…

am

Könnyű terepen jól elboldogul, méretei révén ott is elmegy, ahol esetleg a nagy dögök fennakadnak. Felező nincs az autóban, ha elakadunk, csak az ESP kikapcsolásával tudunk kivergődni a laza homokból, vagy a szügyig érő sárból, a combig érő hóból. Futóműve terepen és közúton is jól csillapít, nem imbolyog éles kanyarban sem. Szabad hasmagassága 200 milliméter, első terepszöge 18 fok alaphelyzetben, de Track&Field felszereltséggel 28 fok.




B. Cs.

Műszaki adatok



Volkswagen Tiguan 1,4 TSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1390
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 5800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 Nm 1750-4000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2604
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4427 / 1809 / 1686
Csomagtér470/1510
Saját tömeg (kg) 1546
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 192
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,3
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Országút7,0
Város10,6
Vegyes8,4
Tesztfogyasztás9,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 199
ÁRA 7,09 millió forinttól



 





Hirdetés
Címkék