2008. március. 18. 14:30
MTI
Utolsó frissítés: 2008. március. 18. 14:31
Autó
Augusztusra elkészül az M0-ás Duna-híd
Megfelelő ütemben halad az M0-ás Duna-híd építése, és amennyiben a tavaszi dunai árhullám megmarad a mederben és nem akadályozza a munkát, megindulhat a forgalom augusztusban Budakalász és a pesti oldal között - közölte Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója.
Rapkay Kálmán, elmondta, hogy az ország leendő leghosszabb hídja 3,2 kilométeren húzódik a 2 part között, ebből 1860 méteren a folyó fölött ível át. A 62 milliárd forintos beruházás 2 éve kezdődött. A híd 47 méter szélességben 2-szer 2 sávon engedi majd át a gépkocsiforgalmat, de gyalogosok és biciklisek is közlekedhetnek rajta - mondta Rapkay Kálmán, a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatója.
Jelenleg hozzávetően 300 munkás dolgozik a formálódó hídszerkezeten - közöttük szigetelők, betonozók, hegesztők. A pesti oldalon, ahol 300 méter széles a Szentendrei-sziget és a part között a Duna, már áll a két, egyenként 100 méter magas A betű alakú óriás vasbeton tartópillér. Ezekre 88 acélsodrony kapcsolódik, amelyek a híd szerkezeti elemeit tartják, az egyenként 14 méter hosszú elemek közül 36 már a helyére került, most még a hiányzó 15 beemelése ad munkát - közölte az igazgató.
A budai oldalon 6, egyenként 90-120 méter hosszú, 800 tonnás hídelem közül már az utolsó beillesztése a feladat. A Csepeli Ganz üzemben készülő szerkezetet hajóval szállítják a helyszínre, és hidraulikával emelik a helyére.
A híd építési fázisai a pesti oldalon álló hajón kialakított Látogató Központból követhetők nyomon. Itt megtudható, hogy a híd tervezésénél a modellt 170 kilométeres szélsebességet szimuláló szélcsatornán is tesztelték. Az acél és beton szerkezet egyes elemeit pedig folyamatosan mérnöki laboratóriumban vizsgálják a minőség érdekében, a fémrészeket több réteg korrózióálló anyag védi. A központot eddig csaknem 30 ezer vendég kereste fel - közölte Tóth Klára igazgató.
Jelenleg hozzávetően 300 munkás dolgozik a formálódó hídszerkezeten - közöttük szigetelők, betonozók, hegesztők. A pesti oldalon, ahol 300 méter széles a Szentendrei-sziget és a part között a Duna, már áll a két, egyenként 100 méter magas A betű alakú óriás vasbeton tartópillér. Ezekre 88 acélsodrony kapcsolódik, amelyek a híd szerkezeti elemeit tartják, az egyenként 14 méter hosszú elemek közül 36 már a helyére került, most még a hiányzó 15 beemelése ad munkát - közölte az igazgató.
A budai oldalon 6, egyenként 90-120 méter hosszú, 800 tonnás hídelem közül már az utolsó beillesztése a feladat. A Csepeli Ganz üzemben készülő szerkezetet hajóval szállítják a helyszínre, és hidraulikával emelik a helyére.
A híd építési fázisai a pesti oldalon álló hajón kialakított Látogató Központból követhetők nyomon. Itt megtudható, hogy a híd tervezésénél a modellt 170 kilométeres szélsebességet szimuláló szélcsatornán is tesztelték. Az acél és beton szerkezet egyes elemeit pedig folyamatosan mérnöki laboratóriumban vizsgálják a minőség érdekében, a fémrészeket több réteg korrózióálló anyag védi. A központot eddig csaknem 30 ezer vendég kereste fel - közölte Tóth Klára igazgató.
Itthon
MTI
2006. január. 05. 13:10
Szigetmonostor nem engedi az M0-ás híd építését
Itthon
MTI
2006. december. 21. 11:05