Szünetel az M0-ás híd építése
Téli szünetet tartanak az M0-ás híd építői: bebetonozzák a pilléreket a budai oldalon, majd a beruházáson dolgozó 200 mérnök és szakmunkás január 3-ig szabadságot kap - közölte a kivitelező Hídépítő Zrt. igazgatóságának elnöke.
Rapkay Kálmán elmondta: a jó munkaszervezésnek és az enyhe időnek köszönhetően sikerült behozni a tavaszi árvíz miatt előállt lemaradást, így a 62 milliárd forintos beruházással 2008 agusztusára elkészülhetnek, akkor indulhat meg a forgalom az új hídon.
Az ország leghosszabb hídja 3,2 kilométeres lesz, 5 szakaszból áll, 2 kilométeren a Duna felett ível át és összesen 29 pillér tartja majd a szerkezetet. A híd szélességét 47 méterre tervezték, amelyen 2-szer 2 sávban közlekedhetnek majd az autók, gyalogosok és kerékpárosok.
A folyó jobb partján, Budakalásznál már 140 méter hosszban áll a híd a Duna felett, ahol 2 pillért kell kiépíteni, közülük az egyik elkészült, itt búvárok is részt vettek a munkában.
A nagy Duna-ágban, a Szentendrei sziget és a bal part közötti mederben a pillér alsó részével is haladtak, már kiáll a vízből ez a létesítmény, amely a két, egyenként 100 méter magas nagy A betű formájú tartópillér egyikét hordozza majd. A betont a hideg miatt fóliával fedik be és hőlégfúvóval tartják melegen.