2008. február. 14. 13:26
MTI
Utolsó frissítés: 2008. február. 14. 13:36
Autó
Már a szalagkorlátot is lopják
Kutyás biztonsági őrök próbálják elriasztani a romániai autósztrádákon a tolvajokat attól, hogy biztonsági berendezéseket lopjanak.
Az országban igazán még csak két olyan közúti szakasz van, amely autósztrádának nevezhető. Az egyik az A1-es jelölésű, 110 kilométeres, osztott pályás út, amely Bukarestet Pitestivel köti össze. Itt mostantól hetvennyolc biztonsági őr teljesít szolgálatot farkaskutyákkal, négy műszakban. Minden egyes járőrnek tizenhét kilométeres útvonalat kell szolgálati idejében figyelmesen végigpásztáznia, és le kell csapnia a fosztogatókra.
Az utóbbi időben egyre gyakoribbáb vált, hogy az utakról ismeretlenek - nemcsak az éj leple alatt, hanem olykor fényes nappal is - eltulajdonítják az útvédő korlátokat, a segélykérő telefonállomások zsinórjait és a különféle jelzőberendezések darabjait. Nem pusztán "ócskavasgyűjtésről" van szó, hiszen számos ellopott alkatrész nem is fémből van; sokszor nehéz kitalálni, mire is kellenek e tárgyak a tolvajnak.
Tavaly az ország két kurta autósztrádáján összesen negyven rablás történt. Az illetékes hatóságok úgy gondolják, az őrző-védő cégek felfogadásának költségei még mindig kisebbek, mint a lopásokból eredő anyagi kár. Nem is beszélve arról, hogy az autósok életét vedő berendezések ritkulnak. Romániában így is feltűnően sok a halálos baleset, elsősorban gyorshajtás miatt.
Az utóbbi időben egyre gyakoribbáb vált, hogy az utakról ismeretlenek - nemcsak az éj leple alatt, hanem olykor fényes nappal is - eltulajdonítják az útvédő korlátokat, a segélykérő telefonállomások zsinórjait és a különféle jelzőberendezések darabjait. Nem pusztán "ócskavasgyűjtésről" van szó, hiszen számos ellopott alkatrész nem is fémből van; sokszor nehéz kitalálni, mire is kellenek e tárgyak a tolvajnak.
Tavaly az ország két kurta autósztrádáján összesen negyven rablás történt. Az illetékes hatóságok úgy gondolják, az őrző-védő cégek felfogadásának költségei még mindig kisebbek, mint a lopásokból eredő anyagi kár. Nem is beszélve arról, hogy az autósok életét vedő berendezések ritkulnak. Romániában így is feltűnően sok a halálos baleset, elsősorban gyorshajtás miatt.
Világ
MTI
2007. július. 26. 12:59
Az Il Ferro romániai "klónja" is fizetésképtelenné vált
Autó
MTI
2007. február. 19. 15:30
Kínaiak is érdeklődnek a román Daewoo-gyár iránt
Autó
hvg.hu
2007. július. 06. 08:50
Csak a Ford jelentkezett a romániai Daewoo-ért
Autó
MTI
2007. február. 07. 18:42