2007. február. 19. 15:30 MTI Utolsó frissítés: 2007. február. 19. 14:05 Autó

Kínaiak is érdeklődnek a román Daewoo-gyár iránt

A román kormány külföldi befektetőnek tervezi eladni a Daewoo volt romániai vállalkozásának a 72,4 százalékát. A privatizációt márciusban kezdik.

© GM Media
A román kormány, az addigi 49 százaléka mellé, tavaly augusztusban vásárolta vissza az vegyesvállalatként működött üzem másik 51 százalékát a csődbe ment dél-koreai Daewoo Motors autógyár hitelezőitől, 60 millió dollárért, eleve azzal a szándékkal, hogy az üzemet továbbadja majd egy másik autógyárnak. A román kormányfő a Ford céggel folytatott tárgyalásai után pénteken azt mondta, hogy gyors és átlátható privatizációt akarnak.

A Fordon kívül a General Motors, a Renault-Nissan, az indiai Tata és a kínai Chery autógyár is érdeklődik a craiovai Daewoo üzem iránt. Ott jelenleg is gyártanak Daewoo márkájú autókat, a román-dél-koreai megállapodás szerint erre ez év végéig van lehetőség. Az üzem kapacitása évi 200 ezer autó és 300 ezer autómotor.

A Daewoo romániai üzeme nem került a General Motors-hoz, amikor az amerikai óriás - még 2002-ben - megvette a Daewoo Motorst. Ágazati elemzők jó vételnek tartanák a craiovai üzemet olyan autógyártó számára, amely előnyre akar szert tenni az olcsóbb, de képzett román munkaerő révén.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.