Kupéteszt: koreai Jaguar
Minden idők leglátványosabb koreai sportkocsijával büszkélkedhet a Hyundai. A Coupét Tiburon néven szeretik Amerikában, naggyá tették Németországban, és most végre nálunk is jó áron kapható. Igaz nem sokáig, bemutatták az utódját.
© Autómenedzser |
Egy olyan álmot, amiből nem érdemes felébredni. A kétliteres, 143 lovas szívómotorral szerelt autóra sokan mosolyognak, amikor sportkocsiként becézem. Tessék ránézni, Aston Martin, Jaguar és Porsche gének lapulnak meg formavilágában, az emberek úgy bámulják, mintha legalább egy Veyron lenne. X5-ösből majd kiestek úgy érdeklődtek, persze miután megtudták, hogy Hyundai, rögtön fitymálták, de addig…
© Autómenedzser |
A Coupe bebizonyította, hogy van a lóerőkön túl is élet, létezhetnek zöld sportautók, ha ez még éppen nem is az. A hétszáz kilométeres tesztút során átlagban 10 liter benzint evett száz kilométerenként, igaz, főként városi használatban, fagyos időben.
Apám mindig ilyen autóról álmodott, persze nem pont erről, hanem valamelyik elődjéről. Kalandos élete során, ha nem vezetik tévútra, és nem törik kettébe a karrierje, akkor most ez lehetne a családi örökségem. Sajnálom, hogy neki nem adatott meg ez az élvezet, és én örülök, hogy 10 napig birtokolhattam. A tesztet apámnak ajánlom.
Szépek a lámpák, keretnélküliek az ablakok, az oldalsó irányjelző érzékien elegáns, a tükrök izgalmasak, akárcsak a motorfedél kitüremkedései, vonzó az autó fara a porschés dupla széles kipufogókkal, a mesés 17 hüvelykes könnyűfém felnikkel. A fényszórók azonban kifogásolhatóak, sötétben, szürkületben nem lehet kilátni.
További izgalmak, képek, adatok és vallomások a cikk folytatásában. Kattintson.