2007. december. 04. 16:01
automenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2007. december. 04. 16:32
Autó
Kötelező: százmilliós kárt is ránk verhetnek, ha rosszul döntünk
A Mabisz egy konkrét eset kapcsán üzent az autósoknak.
A Mabisz egy konkrét eset kapcsán üzent az autósoknak. Egy magyar fuvarozási vállalkozó tehergépjárműve Angliában egy motorkerékpárost gázolt el, a fiatalember egyik lábát amputálni kellett. A kár összege – előre láthatólag – 650 millió forint. Ilyen esetekre való a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, de a fuvarozó biztosítója – a Közlekedési Biztosító Egyesület (KÖBE) – szerint a vállalkozó kgfb-je a balesetkor nem volt érvényben. Bár az üzembentartó – még az indulás előtt - megkötötte a biztosítást a KÖBE-vel, de annak első díját a baleset időpontjáig még nem fizette be.
Ilyen esetekben a kárt a Mabisz téríti meg, de annak összegét visszaköveteli a biztosítatlan üzembentartótól. - A KÖBE olyan gyakorlatot folytat – mondotta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára -, hogy a megkötött kgfb-szerződései csak az első díj befizetése után lépnek hatályba. Ez jó néhány napot mindenképpen igénybe vesz, de az autósok közül kevesen tudják, hogy ezen idő alatt biztosítási védelem nélkül állnak, és az esetleg okozott kárt maguknak kell viselniük.
A legtöbb biztosító ezt a problémát a díjhalasztás intézményével oldja meg, ami azt jelenti, hogy a biztosító kockázatviselése a szerződéskötéskor azonnal elkezdődik. A Mabisz a kgfb piac minden résztvevőjének ezt így kialakított szerződéskötési gyakorlatot ajánlja, az ügyfelek védelme érdekében. A biztosítatlan károkat ugyanis a Mabisz által kezelt Kártalanítási Számla fedezi, amelyet a biztosítók töltenek fel, az autósok díjbefizetéseiből. Ezeket a kifizetéseket azonban a Mabisz – jogszabály alapján – visszaköveteli a biztosítatlan üzembentartóktól, akik abban a hiszemben vannak, hogy szerződéseik érvényesek. Hasonló eset történt a MÁV Általános Biztosító Egyesület egyik ügyfelével is, akitől most 200 millió forintot követel vissza a Kártalanítási Számla.
A Mabisz ismételten felhívja a szerződő üzembentartók figyelmét, hogy a fenti körülményekre a biztosítóváltás esetén is legyenek figyelemmel. A szövetség vezetője rámutatott arra is: a KÖBE gyakorlata azt eredményezi, hogy a vele szerződők – az első díj befizetéséig - biztosítási fedezet nélkül autóznak. A Mabisz erre felhívta a PSZÁF figyelmét is.
Ilyen esetekben a kárt a Mabisz téríti meg, de annak összegét visszaköveteli a biztosítatlan üzembentartótól. - A KÖBE olyan gyakorlatot folytat – mondotta Trunkó Barnabás, a Mabisz főtitkára -, hogy a megkötött kgfb-szerződései csak az első díj befizetése után lépnek hatályba. Ez jó néhány napot mindenképpen igénybe vesz, de az autósok közül kevesen tudják, hogy ezen idő alatt biztosítási védelem nélkül állnak, és az esetleg okozott kárt maguknak kell viselniük.
A legtöbb biztosító ezt a problémát a díjhalasztás intézményével oldja meg, ami azt jelenti, hogy a biztosító kockázatviselése a szerződéskötéskor azonnal elkezdődik. A Mabisz a kgfb piac minden résztvevőjének ezt így kialakított szerződéskötési gyakorlatot ajánlja, az ügyfelek védelme érdekében. A biztosítatlan károkat ugyanis a Mabisz által kezelt Kártalanítási Számla fedezi, amelyet a biztosítók töltenek fel, az autósok díjbefizetéseiből. Ezeket a kifizetéseket azonban a Mabisz – jogszabály alapján – visszaköveteli a biztosítatlan üzembentartóktól, akik abban a hiszemben vannak, hogy szerződéseik érvényesek. Hasonló eset történt a MÁV Általános Biztosító Egyesület egyik ügyfelével is, akitől most 200 millió forintot követel vissza a Kártalanítási Számla.
A Mabisz ismételten felhívja a szerződő üzembentartók figyelmét, hogy a fenti körülményekre a biztosítóváltás esetén is legyenek figyelemmel. A szövetség vezetője rámutatott arra is: a KÖBE gyakorlata azt eredményezi, hogy a vele szerződők – az első díj befizetéséig - biztosítási fedezet nélkül autóznak. A Mabisz erre felhívta a PSZÁF figyelmét is.