2007. december. 03. 15:50 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. december. 03. 16:00 Autó

Mintha furgonban szült volna az anyám

Praktikus és kényelmes óriás a Citroen nyolcszemélyes kisbusza, ideális nagycsaládosoknak, zenekaroknak és céges taxinak.

© Autómenedzser
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól. Ez csak természetes, hisz 5,2 méteres hossza, kétméteres magassága és ugyanekkora szélessége tekintélyt parancsoló. Hogy fogom én ezt vezetni, hogy fogok én ezzel a városban parkolni, mennyit fog ez nekem fogyasztani, honnan szerzek magammal együtt nyolc embert? Ilyen és hasonló kérések foglalkoztatják azt, aki először kerül egy ilyen monstrum közelébe.

Az egyhetes próbaút során minden kérdésre választ kaptam, aggódásom fölösnek bizonyult, nem veszélyes ez a Jumpy Combi, sőt, nagyon a szívemhez nőtt. Ha lenne hat gyerekem és egy kilencesem pluszban, biz’isten, ezt venném. Szerencsére, vagy szerencsétlenségemre nincsenek ilyen gondjaim. Nagycsaládos autónak is ideális a Combi, ám elsősorban üzleti vásárlók veszik, hisz konferencia-kisbusznak, vidéki telephelyek felkeresésére szolgáló közlekedési eszköznek, céges taxinak is kiváló. Ahol nem mindegy, hogy egy autó költségén lehet kétautónyi utast elszállítani. A szkeptikusok felvethetik, hol van a személyautó kényelme egy Jumpy Combihoz képest? Idegességre semmi ok, a Citroen kisbusz messze kényelmesebb, mint egy átlagos ötszemélyes autó. Minden személy önálló ülésben ül, van kartámasza, szellős körülötte a tér, magasan ül, jól lát előre. Az utolsó sorba kissé körülményes a beszállás, aki sokat jár vécére útközben, az ne oda üljön. Mivel nagy tolóajtókon át lehet közlekedni, ezért a hátsó sorból csak a középső ülés előredöntésével lehet kijutni. Parkolni nem egyszerű vele, a tolatóradar valamennyit segít ebben.

© Autómenedzser
A 138 lovas kétliteres részecskeszűrős dízel magabiztosan mozgatja a kéttonnás dobozt, a kissé imbolygó, magasra pakolt hatsebességes váltó pontos, a kormány a lehetőségekhez képest közvetlen. Egyszer kanyarítottam csak rajta kevesebbet a kelleténél, majdnem összeértem a velem párhuzamosan szemből kanyarodó kollégával. Éppen ettem, ezért nem tekertem a szükségnek megfelelően. A méretbeli túlkapásait az autónak meg lehet szokni, pár nap után úgy repesztettem vele a belvárosban, mintha furgonban szült volna az anyám. Élvezet vezetni, érezni benne a tenni akarást, nagy gáznál az indulatot, magasan ülünk, jó a kilátás, kedvező, hogy egy picit buszsofőr bőrbe bújhatunk, még akkor is, ha egyedül utazunk.

Árak, élmények, adatok a cikk folytatásában. Kattintson ide:


Hirdetés
hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 06. 13:28

1945 után először ismét szélsőjobboldali vezetője lehet Ausztriának, Herbert Kickl a kormányalakításról tárgyalhat

Az osztrák Szabadságpárt vezetője kapott felkérést a kormányalakításra a köztársasági elnöktől, miután összeomlottak a koalíciós tárgyalások a jobbközép és a szociáldemokraták között Ausztriában. A jobbközép lecserélte a vezetőjét, az új hajlandó kormányalakításról tárgyalni a választáson győztes szélsőjobboldali párttal, az FPÖ-vel. A szélsőjobbnak az ölébe hullhat a hatalom, mert a politikai elit nem tudott túllépni a saját árnyékán. Váratlan külpolitikai győzelem ez Orbán Viktornak és Vlagyimir Putyinnak. Németországnak vészjelzés az osztrák belpolitikai fordulat.